Mijn Communities
Help
Marianne Marsman
CHAMPION ***

mogelijk maken om halve werkdag thuiswerkvergoeding te declareren

door Marianne Marsman (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:39 door Maarten VB VISMA )
Status: Afgewezen

Bij ons is de regeling zo dat medewerkers die 5 uur of minder per dag werken maar een halve dag thuiswerkvergoeding mogen krijgen.

8 Opmerkingen
Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen (Bijgewerkt ‎07-06-2022 10:48 door Jan_Laurijsen )

Wij hebben hier ook behoefte aan. Dit is eigenlijk voor ons een vereiste om deze functionaliteit in gebruik te kunnen nemen. Hopelijk kan dit snel worden gerealiseerd.

Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

@Anonymous en @Marianne Marsman 

 

Hoe gaan jullie dan om met het volgende voorschrift?

Deel van de dag thuiswerken, ander deel op kantoor

Sommige werknemers zullen een deel van de dag thuiswerken en het andere deel op kantoor. Dan kiest de werkgever of hij voor die werkdag de onbelaste reiskostenvergoeding geeft, of de onbelaste thuiswerkkostenvergoeding. Beide kan niet.

 

Bron:Thuiswerkkostenvergoeding van maximaal € 2 per dag | Prinsjesdag: Belastingplan 2022 | Rijksoverheid.nl

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Paul Wevers Consultancy

Hier voldoen wij aan. Medewerkers krijgen 1 van beide, of een thuiswerkvergoeding of een reiskostenvergoeding voor dezelfde werkdag. Maar medewerkers die 5 uur of minder op een dag werken krijgen bij ons maar een halve dag thuiswerkvergoeding. Dit betreft vaak parttime medewerkers of medewerkers die een halve dag verlof opnemen en een halve dag thuiswerken.

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

@Paul Wevers Consultancy 

Thuiswerkvergoeding ontvangt de medewerker niet in combinatie met een reisbeweging. Een halve reisbeweging kan alleen spelen in combinatie met een dienstreis vanaf, of naar de werklocatie.

Thuiswerkvergoeding kan wel in combinatie met een dienstreis op een dag, maar niet in combinatie met een reisbeweging.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Afgewezen

Ik zie niet voldoende aanleiding om een aanpassing te maken zodat ook "halve thuiswerkdagen" geregistreerd kunnen worden.

We hebben in onze klant-groep nog navraag gedaan, maar het overgrote merendeel vindt dat er geen verdere differentiatie nodig is.

Daarnaast zijn we van mening dat de intentie van de wetgever een dagvergoeding is, en geen gedeeltelijke vergoeding.

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

@Bastiaan Friederichs Erg jammer dat deze mogelijkheid niet wordt ontwikkeld. Wederom een functionaliteit die we niet aan onze medewerkers kunnen aanbieden. Onze policy om de app aan te bieden zodra er voldoende functionaliteit beschikbaar is gaan we zo niet halen. Jammer hoor.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Bastiaan Friederichs 

Inderdaad erg jammer, ik sluit me helemaal aan bij @Jan_Laurijsen.

 

Wat ik me nog wel afvraag is of de klant-groep representatief voor alle werkgevers?

door Bastiaan Friederichs

@Marianne Marsman volgens mijn informatie ben je al lid van deze klant-groep (over de Youforce app).
(sinds de introductie van de Youforce app zelfs)

De uitnodigingen worden verstuurd door mijn collega @Anonymous, de eerstvolgende is op 15 November