Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

schaalbare/mobiele versie van selfservice (YOU-I-178)

door Raymond_de_Rozario
Status: Alternatief aanwezig

Goedemiddag,

Wanneer gaat V|R een schaalbare/mobiele versie van Selfservice uitbrengen. De meeste websites die ik vanaf mijn mobiele telefoon benader, zijn allemaal zo ontwikkeld dat de weergave (zo goed als) perfect wordt overgenomen. Onze gebruikers kunnen via het intranet. Deze is ook via een mobiele telefoon ook te benaderen (beveiligd). Zodra men daar op de link naar Youforce klikt, dan is alleen een desktopversie van de website beschikbaar. Voor gebruikers niet te lezen, totdat men daadwerkelijk inzoomt. Dit is niet werkbaar.

Begin dit jaar was er nog een mogelijkheid om een "Home" optie te activeren

    • youforce
    • Portaalbeheer
    • Gebruikersbeheer
    • Toegangsbeheer
    • Zoek de betreffende medewerker
    • Zet de vink aan in de juiste kolom bij “Home”

Dit is nu niet meer mogelijk. Omdat mensen steeds meer afhankelijk zijn van hun mobiele telefoon zou dit een meer dan welkome wijziging zijn. Op die manier kan je als leidinggevende/manager ook via een mobiele telefoon een aanvraag goedkeuren.

De MyHR app die wordt aangeraden geeft alleen inzage in de loonstroken,wat voor veel mensen niet voldoende is.

7 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-178
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario
Status changed to: Status: Nieuw
 
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Mijn collega @Tiina Rosón heeft jouw idee uit 2020 verplaatst naar de Youforce app community. Daarom reageer ik (nu pas) op het idee uit 2020.

 

Als Visma|Raet hebben we inderdaad 'Home' beschikbaar als startpagina van Youforce bij HR Core Beaufort Online klanten. Home is ontwikkeld om als landingspagina ook te werken op een mobiele telefoon, maar de modules erachter (zoals Self Service, VerzuimManagement of PreformanceManagement) zijn niet geoptimaliseerd voor mobiele telefoons. 

 

Inmiddels is er véél ontwikkeling geweest sinds 2020. In de Youforce app worden de meest gebruikte HR-processen die je kunt uitvoeren in 60 seconden ondergebracht. Zo kunnen o.a. alle (back-up)-managers ziek&herstel melden, medewerkers kunnen kilometers en onkosten declararen en laten goedkeuren via de app. Ook zaken als Personeelsdossier en Salarisdossier zijn beschikbaar in de Youforce app. Maar ook zaken als verlof komen in de toekomst beschikbaar.

 

Samen met het nieuwe 'Mijn Youforce' wordt het nog makkelijk om deze nieuwe processen ook te gebruiken op een laptop/desktop. Daarmee is er dus géén focus om alle Self Service workflows te ontsluiten via een mobiele telefoon. Meer uitvoerige processen zoals de indiensttreding zullen dus door een manager gedaan blijven worden via 'Mijn Youforce' in een Self Service worklow op de laptop/desktop.

 

Mocht je meer willen weten over de Youforce app of Mijn Youforce kunnen alle collega's van Visma|Raet je altijd de meest actuele ontwikkeling laten zien.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hallo @Remco te Ronde ,

 

Ik was vergeten dat ik dit idee in had geschoten. In die tijd was er nog geen sprake van de mijn.visma.nl site en de nieuwe app/flows... Begrijpelijk dat deze de status "alternatief aanwezig" krijgt. 

door Remco te Ronde

Hoi @Raymond_de_Rozario,

 

Ook al was het een oud idee, ook die proberen we zorgvuldig te beantwoorden. Maar inderdaad fijn dat je inderdaad eens bent dat de weg die we zijn ingeslagen met de nieuwe apps/flows de juiste is!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Of de nieuwe apps/flow (voor ons) de juiste weg is kan ik je niet zeggen. Wat ik heb begrepen worden deze volledig gescheiden van selfservice, waar wij veel complexe formulieren onder hebben staan. Dit houdt wel in dat er nu in twee systemen dingen moeten worden gecontroleerd. Ook rapportages zijn hier weer van afhankelijk.

door Remco te Ronde

Hoi @Raymond_de_Rozario ,

 

Inderdaad jij kunt het beste bepalen wat past binnen je organisatie. Maar ervaring uit de praktijk leert dat medewerkers en managers van organisaties die veel gebruik maken van de Youforce app prima overweg kunnen met het feit dat de ene declaratie in de Youforce app kan en de andere in Self Service. Of dat ook past bij jullie organisatie kan je wellicht uitvinden door een kleine pilot te doen. 

 

Omdat ik er graag meer over vertel bijgaande nog een toelichting. Stel je gaat vandaag gebruik maken van de Youforce app. Dan communiceer je met je medewerkers en managers dat ze op de laptop/destkop de meeste declaraties kunnen doen in 'declaraties' en de meer complexe in 'Self Service'

RemcoteRonde_0-1664434979349.png

 

Zodra MijnYouforce live is wordt het nóg eenvoudiger voor een medewerker en manager. Want zowel de ''moeilijke declaraties uit Self Service'' als de ''declaraties uit de Youforce app'' starten ze op vanuit het onderdeel processen (middelste blok hieronder). En een manager die een declaraties moet goedkeuren ziet dit gewoon in de 'Inbox'. Of dit nu een Self Service workflow is of een Youforce app declaratie.

RemcoteRonde_1-1664435056841.png

 

Tot slot wat betreft rapportages. Zowel de Self Service declaratie als die uit de Youforce app leidt tot exact dezelfde uitvoercodes in Gemal. Dus voor de rapportages op de resultaten uit Gemal veranderd er niets. Meer over 'Welke controlemogelijkheden zijn er voor de Salarisprofessional rondom de declaraties?' is ook uitgewerkt in de kennisbank.

 

Maar zoals aangegeven in het begin van mijn antwoord. Jij kent je eigen organisatie het beste en kan dus (wellicht met een pilot) beoordelen of inderdaad medewerkers hun weg gaan vinden tussen een moeilijke declaratie in Self Service en een eenvoudige via de app.