Mijn Communities
Help
Reyhan Altintas
CONTRIBUTOR ***

vast bedrag (default waarde) bij declaratie onkosten

door Reyhan Altintas (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:39 door Maarten VB VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

wij missen de optie om een default waarde in te stellen bij declaratie onkosten.

Voorbeeld: kosten VOG of fietsverdoeding per dag.

7 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland
 
door Bastiaan Friederichs

Hi @Reyhan Altintas 

Dank voor de ideeen!

Momenteel hebben we geen plannen om een vaste of default waarde in te stellen. We zijn niet veel voorbeelden tegen gekomen (buiten de VOG) waarbij dit van echte toegevoegde waarde zou zijn.

We hebben het aanvragen - en verwerken - van een VOG natuurlijk vaker gezien, maar er zijn momenteel een aantal andere zaken die we belangrijker vinden. (bijvoorbeeld het kunnen goed- of afkeuren van een hele set aan declaraties tegelijk)

Het zou fijn zijn als je kunt delen hoeveel VOG-aanvragen er door jullie verwerkt worden in relatie tot het aantal medewerkers. Dat geeft toch wat meer context.

Bij de fietsvergoeding (per dag) ben ik ook erg benieuwd hoe jullie dit voor je zien. Denk je dat de mewerker bijvoorbeeld dit onder KM-declaraties of onkosten vinden, of iets anders? Vereisen jullie de route (dus van A -> B -> C -> A) of is dit niet van belang? (In de CAO wordt daar - voor zover ik weet - niks over gezegd)

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, waarschijnlijk gaan wij ook een fietsvergoeding via de App als mogelijkheid bieden (vast bedrag per dag), waarbij dit een kilometerdeclaratie zal zijn. Hoe kunnen we dit aanpakken/oplossen?

door Bastiaan Friederichs

hi @Lieke Sterk Huis , ik heb over een week of twee een afspraak met de collega's van Gemal rondom de flexibilisering reiskosten.

De fietsvergoeding waar je het over hebt, betreft dat Woon-Werk, dienstreizen of beide?

Voor wat betreft een dienstreis, in hoeverre is het nuttig of noodzakelijk om de route vast te leggen?
Ik zie weinig informatie in CAO's naar voren komen en het kost toch behoorlijk wat tijd van de medewerker (hoe snel en leuk het ook is in de Youforce app)

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, de fietsvergoeding met dienstreizen heb ik nu vastgelegd onder onkosten en niet onder kilometers. Het gaat om een vast bedrag per dag dat een medewerker ontvangt. In onze regeling hebben wij het volgende staan, dus vandaar mijn vraag m.b.t. de kilometers.

- Dienstreizen per eigen fiets/e-bike € 1,13 per dag, (vanaf 21 km per dag € 0,05 per km);
- Dienstreizen per eigen bromfiets € 1,91 per dag en € 0,10 per km;

 

Uiteraard zouden wij ook graag m.b.t. de afspraken co2-uitstoot/ groen perspectief de opties tussen auto en fiets/e-bike in de Gewerkte dagen (woon-werkverkeer) terugzien. Evenals OV zoals ook al eerder aangegeven door mijzelf en overige organisaties én zelfs meerdere werklocaties. 

Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret Kennemerhart

Hi @Bastiaan Friederichs,

 

Binnen de CAO VVT wordt ook gewerkt met een vast bedrag per dag bij reizen met de fiets ongeacht de kilometers. 

JeroenCoretKennemerhart_0-1695990450163.png

 

Is hierin inmiddels iets mogelijk in de app?

 

groet Jeroen

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Ik wijzig de status naar "Realisatie waarschijnlijk" aangezien diverse klanten (VVT, Jeugdzorg) een vast bedrag toekennen op het moment dat er bijvoorbeeld per fiets gereisd wordt en de declaratie-module (kilometer-declaraties) daar nu geen mogelijkheden voor heeft.

Deze status betekent niet dat we actief aan het ontwikkelen zijn. Op het moment dat andere geplande functionaliteit is afgerond zullen we opnieuw de prioriteit bepalen van verbeteringen in de declaratie-module.