Mijn Communities
Help
Jerome
CONTRIBUTOR **

Afgekeurde declaratie naar medewerker ipv manager

door Jerome
Status: Niet ingepland

Het zou veel tijd besparen als een declaratie in de app direct wordt teruggestuurd naar de medewerker in plaats van naar de manager.

 

In de huidige situatie merk ik vaak op dat managers afgekeurde declaraties opnieuw goedkeuren zonder de bijbehorende opmerkingen te raadplegen. Dit kan leiden tot een eindeloze cyclus waarin de declaratie heen en weer gaat tussen de salarisadministratie en de manager.

Als de declaratie direct teruggaat naar de medewerker, ben ik ervan overtuigd dat deze sneller wordt opgepakt en aangepast. De medewerker heeft namelijk een financiële motivatie om dit te doen, die de manager niet heeft (namelijk de uitbetaling van de declaratie).

 

Ik geloof dat een dergelijke aanpassing in de app aanzienlijke tijdsbesparingen zal opleveren voor de salarisadministrateurs die met de app werken.

4 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Wij hebben om die reden de route omgegooid. Managers keurden weinig declaraties af, bij de salarisadministratie werden meer declaraties afgekeurd. Ingediende declaraties gaan nu eerst naar de salarisadministratie ter goedkeuring en daarna naar de manager.

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

@Gea Bussink-Veerbeek dat is een mooie variant. Die ga ik hier ook eens in de groep gooien!

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

@Jerome bedankt voor het idee. Ik heb op dit moment geen concreet plan om deze uitbreiding te implementeren.

In de loop van dit jaar zal ik een top 10 aan ideeen met jullie delen met de vraag om deze te prioriteren. Ik kijk daarbij onder andere naar het aantal kudo's en reacties om het kaf van het koren te scheiden. Ik kan nu nog niet zeggen of deze in de top terecht komt.

Ik ben het met je eens dat de medewerker een motivatie heeft.. Maar denk als medewerker dan ook, heeft mijn manager deze motivatie dan niet of minder? 

Of misschien ligt het aan iets wat Marcel volgens mij ook al heeft opgemerkt; namelijk dat de afgekeurde declaraties niet heel duidelijk herkenbaar zijn voor de manager (ten opzichte van nieuw ingediende declaraties door medewerkers).
Zie https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-APP/Declaraties-die-retour-gestuurd-worden-een-kenmer...


Zou je kunnen delen wat de reactie is van de betreffende managers als je hen hier over spreekt?

Guay
CONTRIBUTOR ***
door Guay

Helemaal mee eens. Ook wij lopen hier tegenaan en kost ons heel veel werk.

In principe moet de declaratie retour naar medewerker, dus waarom zou deze 1st retour gaan naar de manager? Is toch totaal niet logisch? In Self service stuur je declaraties ook retour naar medewerkers. Na aanpassing wordt het opnieuw ingediend en goedgekeurd door manager. Dit is een logische proces.

Wat de reactie van managers is is volgens mij totaal niet relevant in deze. Een declaratie wordt afgekeurd omdat er iets niet juist is. De gene die dit moet aanpassen is de medewerker. Het is dus