Mijn Communities
Help
oscarwolbrink
CHAMPION *

Afkeuren declaratie door SA, keuze uit naar mdw of naar manager

door oscarwolbrink (Bijgewerkt ‎27-03-2024 14:42 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Niet ingepland

Als de SA als laatste stap de declaratie afkeurt, gaat deze 1 stap terug, dus naar de manager.

meestal moet de mdw iets aanpassen, dus zou ik graag zien dat de SA deze rechtstreeks terug kan zetten naar de medewerker

11 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek
oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Gea Bussink-Veerbeek dank voor deze, maar wij gaan de route niet omgooien. Ook als de manager het er niet mee eens is, zou deze ook rechtstreeks naar de medewerker moeten kunnen gaan.

Het gaat dus om de keuzemogelijkheid mbt afkeuren.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@oscarwolbrink Helemaal mee eens hoor. Ik vind ook dat die keuze er moet zijn. Maar door te verwijzen naar gerelateerde ideeën worden op dat idee ook weer nieuwe likes gegeven en hoe meer likes, ....

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland
 
door Bastiaan Friederichs

@oscarwolbrink ik begrijp de wens, heb geen concrete plannen, maar het zou fijn zijn als er wat meer concrete voorbeelden gegeven worden.

Misschien zijn er wel andere oplossingen denkbaar dan een declaratie retour sturen...

Guay
CONTRIBUTOR ***
door Guay

Helemaal mee eens. Ook wij lopen hier tegenaan en kost ons heel veel werk.

In principe moet de declaratie retour naar medewerker, dus waarom zou deze 1st retour gaan naar de manager? Is toch totaal niet logisch? In Self service stuur je declaraties ook retour naar medewerkers. na aanpassing wordt het opnieuw ingediend en goedgekeurd door manager. Dit is een logische proces.

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Bastiaan Friederichs 
Ik begrijp niet goed, dat je nog meer concrete voorbeelden wilt hebben?

Een manager keurt op basis van waarheid van de medewerker en de SA keurt op wet/regelgeving.

 

Nog maar eens een voorbeeld: werkschoenen mag een medewerker 1 x per jaar aanschaffen, van totaal € 100,- hij declareert eerst € 80,- en een half jaar later nog eens voor € 80,-.

 

Manager keurt beide goed en de SA keurt de laatste af.

 

Alle soorten declaraties kan een manager goedkeuren en de SA afkeuren. Ik vind het te makkelijk om deze af te schepen met : Misschien zijn er wel andere oplossingen denkbaar dan een declaratie retour sturen...

 

Dan neem je deze meldingen niet serieus

door Bastiaan Friederichs

Hi @oscarwolbrink, concrete voorbeelden zijn heel waardevol. Het geeft mij (en iedereen die een idee) leest context, en het helpt bij het oplossen van een (concreet) probleem.

Het voorbeeld wat je noemt is een voorbeeld uit jouw andere idee: Declaratie mag maar bijv. 1 x per 3 jaar ingediend worden 

Concrete voorbeelden helpen mij ook om te begrijpen of een idee misschien wel hetzelfde is als een ander (reeds bestaand) idee, een variant op een bestaand idee, of geheel nieuw. En met die kennis kunnen we een idee afwijzen omdat hij dubbel is aangemaakt en zo het overzicht behouden.

Ik begrijp dat met het een generieke implementatie van het kunnen retourneren naar de medewerker je allerlei situaties af kunt handelen, maar soms komen we op nog mooiere en efficientere oplossingen.

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Bastiaan Friederichs Het voorbeeld wat ik noem, komt inderdaad van een ander idee, alleen zijn het 2 verschillende problemen.

1) Dat de SA de keuze heeft met afkeuren tussen mdw of manager

2) als je een declaratie in mag dienen, die maar 1 x per x jaar mag, dat daar een controle in komt. 

 

Het kan dus wel voorkomen, dat een mdw een declaratie indient, die eigenlijk niet kan.

JvdB
CONTRIBUTOR **
door JvdB

Wij lopen ook tegen dit probleem aan. Sommige managers keuren alles klakkeloos goed. Maar na controle van SA blijkt er toch iets mis. De declaratie gaat dan terug naar de manager, maar die keurt hem weer goed.

Hillary Amoah
CONTRIBUTOR ***
door Hillary Amoah (Bijgewerkt ‎04-04-2024 13:54 door Hillary Amoah )

Wij zouden dit idee ook geïmplementeerd willen hebben. Het veroorzaakt op dit moment veel extra werk voor SA.