Mijn Communities
Help
oscarwolbrink
CHAMPION *

B&W mogen ook hun woon-werk km declareren. Kunnen we ook verschillende inrichtingen koppelen aan app

door oscarwolbrink
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

B&W mogen ook hun woon-werk km declareren. Kunnen we ook verschillende inrichtingen koppelen aan de app gewerkte dagen, dat als iemand van B&W een andere gemal invoercode krijgt dan andere medewerkers?

6 Opmerkingen
Sandra11
CONTRIBUTOR **
door Sandra11

Dat zouden wij ook graag willen

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hi @oscarwolbrink, ik heb nog niet eerder van een dergelijk verzoek gehoord (anders dan vergoeden obv vervoermiddel waar een ander idee voor is op de community).

De aanlevering van het aantal dagen gebeurt vanuit Gewerkte dagen op invoercode 02508. De Gemal-inrichting bepaald uiteindelijk wat er gebeurt met de betreffende woon-werkbewegingen.

De reden dat ik misschien hier niet eerder iets over gehoord heb, is misschien dat andere klanten de medewerker met een andere vergoeding (want daar gaat het om?) in een andere instelling hebben gezet. Voor zover ik weet is de inrichting van Gemal (voor een groot deel) per instelling...

Ik zou je sowieso aanraden om even contact op te nemen met een van onze payroll consultants. Zij kunnen je zeker een goed advies geven.

HeleenMogezomp
CHAMPION *
door HeleenMogezomp

@oscarwolbrink @Sandra11 @Bastiaan Friederichs 

 

Wij hebben de reiskosten woon-werk voor B&W opgenomen in een declaratie van kilometers via de Youforce App.

 

door Bastiaan Friederichs

@HeleenMogezomp creatieve oplossing!

De resultaten van onze "Customer Effort Score", waarbij we af en toe de vraag stellen aan gebruikers "Hoe makkelijk was het om deze kilometerdeclaratie in te dienen", wijzen wel uit dat medewerkers het dan veel werk vinden om Woon-werk te declareren....

Ik zou dat dus zeker meewegen bij het kiezen van de juiste oplossing!

Sandra11
CONTRIBUTOR **
door Sandra11

@HeleenMogezomp 

Als een wethouder van een klant naar huis gaat dan is dit een dienstreis en kan het niet verrekend worden met de ww vergoeding, hoe gaan jullie daarmee om?

Stieneke Oosting BO
CONTRIBUTOR **
door Stieneke Oosting BO

@Bastiaan Friederichs gemal geeft wel de mogelijkheid om meerdere regelingen in te richten alleen werkt dit (tenminste in december 2023) niet in combinatie met de gewerkte dagen declaratie in de APP. Daar kun je maar van 1 regeling gebruik maken. Per werkgever kun je dan je eigen regeling inrichten. Bij ons hebben de vaste werknemers geen vergoeding en tijdelijk wel. De vaste hebben we via de APP en tijdelijk met het oude SS proces.
Dit hebben we in overleg gedaan met @Chris Pieterse 

 

Ik zou de declaratie gewerkte dagen ook heel graag willen gebruiken voor het tijdelijk personeel en onze wethouders. Via een KM declaratie vind ik dit niet zo gebruikersvriendelijk.