Mijn Communities
Help
Evelienvv
CONTRIBUTOR ***

Correctie woon-werk verkeer inrichten aan of uit

door Evelienvv
Status: Alternatief aanwezig

Correctie woon werk verkeer staat standaard aan bij het indienen van een kilometer declaratie.

Is het mogelijk om deze in de inrichting standaard aan of uit te zetten?

6 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Evelienvv, je bedoelt toch dat dit dan niet meer te wijzigen is als je deze standaard aan wil hebben? Wij zouden dat ook graag willen: Correctie woon-werkverkeer standaard aan voor alle declaraties. 

door Bastiaan Friederichs

@Evelienvv kun je me helpen met wat scenario's die beschrijven waarom het handig is dat de correctie Woon-Werk ook "standaard uit" geconfigureerd kan worden?

Ben benieuwd hoeveel categorieeen je hebt bijvoorbeeld en bij welke je dit zou toepassen.

@Lieke Sterk Huis De huidige implementatie is dat de correctie WW standaard "aan" staat:
Ik heb in dit voorbeeld niks gedaan, anders dan een categorie geselecteerd en 2 locaties opgegeven:

BastiaanFriederichs_0-1700812643797.png


Jouw eerdere vraag was toch juist dat de correctie simpelweg altijd toegepast moest worden, en dat de medewerker dus niet mag kiezen om het wel of niet toe te passen?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, onze vraag is inderdaad om het vast te zetten zodat het niet aangepast kan worden door een medewerker. Dus altijd de correctie woon-werkverkeer toepassen. 

Evelienvv
CONTRIBUTOR ***
door Evelienvv

@Lieke Sterk Huis mijn idee ging over standaard aan of uit zetten bij de inrichting en dat medewerkers deze zelf wel kunnen aanpassen. Maar wij hebben aantal declaraties waarbij het misschien ook fijn is als dit ingericht wordt en niet door de medewerker aan te passen is. 

 

@Bastiaan Friederichs Voorbeelden:

- Dienstreizen: Wordt voornamelijk gebruikt door Ambulante medewerkers bij ons en hebben nooit correctie woonwerk verkeer. 

- Dienstreizen flexmedewerker: Wordt door flexmedewerkers gebruikt die nooit correctie woonwerk verkeer hebben.

- Dienstreizen vrijwilligers: Wordt door vrijwilligers gebruikt die nooit correctie woonwerk verkeer hebben.

 

door Bastiaan Friederichs

@Evelienvv in dat geval zou ik voor de volgende implementatie kiezen:

Identificeer de verschillende groepen medewerkers
Ambulant, Flex, Vrijwilliger zoals je zegt, en bekijk of je de verbijzondering op Arbeidsrelatie of op de (nieuwe) Selectierubriek voor declaraties kunt gebruiken:

BastiaanFriederichs_0-1700846491991.png



Maar bijvoorbeeld 2 KM-categorieeen aan:

  • Dienstreis
    • Selectie dienstverbanden: Alle arbeidsrelaties behalve "Ambulant", "Flex" en "Vrijwilliger"
    • Woon-werk mag in mindering gebracht worden: Ja
  • Dienstreis ambulant/flex/vrijwilliger
    • Selectie dienstverbanden: Arbeidsrelaties "Ambulant", "Flex" en "Vrijwilliger"
    • Woon-werk mag in mindering gebracht worden: Nee

Resultaat

Vrijwilliger navigeert naar KM-declaraties, ziet alleen "Dienstreis ambulant/flex/vrijwilliger" en bij die categorie is helemaal geen keuze voor vermindering Woon-werk. Die instelling staat immers op Nee

Reguliere medewerker... ziet alleen "Dienstreis" en mag wel Woon-werk in mindering brengen (is standaard aangevinkt, maar mag uitgezet worden.

Anders neem je even contact op met jouw Customer Success Manager, zij kunnen je vast helpen aan wat inzet van een van onze consultants. Soms helpt even overleggen over de juiste aanpak al...

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Zie mijn eerdere antwoord, mogelijk kun je dit nu al oplossen.