Mijn Communities
Help
Evander van Beek
CONTRIBUTOR **

Declaratie dienstreizen ambulante medewerkers

door Evander van Beek
Status: Realisatie waarschijnlijk

Ambulante medewerkers reizen vaak van huis naar cliënt, naar cliënt enz. enz. om vervolgens van de laatste cliënt weer naar huis of kantoor te reizen. Is het een idee om een declaratie te maken waarin per reis kan worden aangegeven of het een woonwerk verkeer of dienstreis betreft?

2 Opmerkingen
Nicolette2
CHAMPION *
door Nicolette2

Wij lezen graag mee. Vooralsnog is ervoor gekozen het "oude"declaratieformulier open te houden voor enkele medewerkers maar dat is niet ideaal. 

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@Evander van Beek ik wijzig de status naar "Realisatie waarschijnlijk".

De reden is dat we zien dat het declareren van Woon-werk en Dienstreizen meer en meer in elkaars verlengde liggen. Dit fenomeen kennen we al in de CAO VVT bijvoorbeeld. Maar met het meer flexibel werken zien we ook bij organisatie met andere CAO's dat men eerst naar een werklocatie reist (niet altijd dezelfde) en daarna naar clienten of een dienstreis met een andere reden om vervolgens naar huis te reizen.

De slotzin "Samen zullen we moeten kijken hoe we de flexibiliteit van KM-declaraties combineren met de eenvoud van Gewerkte dagen.", in dit nieuwsbericht Uitbreidingen Declaraties en Gewerkte dagen was bedoeld om de twee werelden beter op elkaar aan te sluiten.

Dit zal nog even duren, maar zodra we oplossingsrichtingen hebben zal ik deze op de community delen.