Mijn Communities
Help
PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***

Declaraties kunnen indienen op inzet

door PetravanGeenen (Bijgewerkt ‎12-12-2023 12:56 door Maarten VB VISMA )
Status: Niet ingepland

Bij ons zijn er nogal wat medewerkers die een inzetverdeling hebben terwijl zij maar 1 dienstverband hebben. In Self Service konden zij bij het indienen van een declaratie kiezen op welke inzetregel (afdeling) zij de kosten wilden declareren. Aan deze inzetregels hangen vaak ook verschillende leidinggevenden. 

In de app is het nu niet mogelijk om aan te geven op welke inzetregel je je kosten wil declareren. Kan dit toegevoegd worden?

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

@PetravanGeenen ik wijzig de status naar "Niet ingepland" omdat ik geen concrete plannen heb om Inzet mee te nemen in het controle-proces.

Later dit jaar kijk ik opnieuw naar de wensen v.w.b. de declaratie-module om de prioriteiten voor verbeteringen te bepalen, dan zal deze alsnog de revue passeren.

Er zijn nog twee vervolg-vragen waar je misschien jouw mening al over kan geven:

1. Doorbelasting
Gaat jouw idee puur over het controle-proces? Dus dat de manager (MGR of andere rol natuurlijk) van de Organisatorische Eenheid van de geselecteerd inzet(-regel) moet controleren, of gaat het je ook om de juiste doorbelasting van de declaratie (Kostenplaats, kostensoort, kostendrager)?

2. Opschakelen
Je bent je waarschijnlijk bewust van de wijze van opschakelen, maar voor de zekerheid toch de vraag.
Op het moment dat een persoon ook manager is op de OE waar men ook het dienstverband op heeft, dan schakelen wij net zolang in de Organisatie-structuur op (omhoog) totdat we een andere persoon tegenkomen in dezelfde rol (in dit voorbeeld MGR).

De stelling is dan ook: je keurt nooit je eigen declaratie goed.

Stel je voor dat we inzet meenemen zoals je voorstelt, dan geldt deze regel ook. Dus de persoon selecteert een inzetregel waarvan hij/zij de manager is van de OE uit die inzetregel. Dan schakelen we vanuit de "Inzet-OE" omhoog.

Klopt dit in jouw optiek?

PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***
door PetravanGeenen

Hallo @Bastiaan Friederichs, ik heb vakantie gehad dus vandaar mijn wat late reactie.

In antwoord op jouw vragen:

1. Het gaat er inderdaad om dat de manager van de afdeling waarvoor de kosten zijn gemaakt de declaratie goedkeurt. Deze weet ook waarom de betreffende medewerker bv. een dienstreis heeft gemaakt of bepaalde onkosten declareert. In Self-Service had je de keuze om op inzet te declareren wel, dus daar komt bij ons in de organisatie het nodige commentaar op.

2. Ja, dat klopt. Je keurt nooit je eigen declaratie goed. Ik weet niet of dit in de nieuwe situatie alleen werkt vanuit roltoewijzing (zie ook de call waarop ik gereageerd heb) maar wij hadden dit in Self Service ingericht via Beheer > Autorisatie > Vervanging. 

door Bastiaan Friederichs

@PetravanGeenen bedankt voor de reactie, helder!

Ik zag je update vanochtend op het openstaande ticket, daar ga ik op reageren