Mijn Communities
Help
Björn Sman
CHAMPION **

Eerdere Zwangerschapsverlof in verzuim verbergen bij geen data

door Björn Sman (Bijgewerkt ‎05-10-2023 10:20 door Maarten VB VISMA )
Status: Gerealiseerd

Goedemorgen Visma,

 

Een eindgebruiker merkte op dat in de youforce app bij verzuim het onderdeel 'Eerdere zwangerschapsverlof' zichtbaar was voor haar om in te zien. Dit vond zij erg confronterend omdat zij ongewenst kinderloos is en zij merkte op dat bij haar mannelijke collega's dit onderdeel niet beschikbaar was.

 

Haar vraag is of ik het voor haar uit kan zetten zodat dit onderdeel niet zichtbaar is? Zou het anders een idee zijn om dit onderdeel alleen zichtbaar te maken wanneer hier data in staat?

4 Opmerkingen
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Ingepland

Hallo @Björn Sman ,

 

Om eerlijk te zijn hadden we intern ook een situatie zoals jij die beschrijft kort besproken. Uiteindelijk is dit ergens tussen wal en schip gevallen en het is daarom goed dat je deze feedback met ons deelt. 

Ik kan me geen bezwaar voorstellen tegen het "alleen laten zien als er daadwerkelijk data is"; dus we zullen deze kleine aanpassing zo snel mogelijk doorvoeren.

 

Met vriendelijke groet,

Maarten

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Goedemorgen Maarten,

 

Heel fijn dat jullie dit gaan oppakken! Dit zal voor veel eindgebruikers een welkome change zijn. Bedankt voor je snelle antwoord!

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Gerealiseerd

@Björn Sman 

De wijziging is doorgevoerd en beschikbaar op productie. Het kan zijn dat voor sommige gebruikers hun telefoon de "oude" wijze nog laat zien. Dit is tijdelijk en heeft te maken met hoe de telefoon gegevens van de app "bewaart". Dit is echter maar tijdelijk en normaal gezien zal het snel voor iedereen op de nieuwe wijze werken.

 

Wat is er aangepast?

  • Indien er geen eerder zwangerschapsverlof is zal de sectie "Eerder zwangerschapsverlof" niet zichtbaar zijn
  • De wijziging is doorgevoerd zowel vanuit het perspectief van de medewerker (inzicht in eigen verzuim) als vanuit de leidinggevende (bij het kijken naar een specifieke medewerker)
  • De enige uitzondering is wanneer er momenteel voor de persoon een actueel zwangerschapsverlof is. In dat geval laten we ook de sectie "Eerder zwangerschapsverlof" zien ook al is er geen eerder zwangerschapsverlof.
Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Goedemiddag Maarten,

 

Dank voor jullie vlotte verwerking! Ik heb de betreffende gebruikers geïnformeerd en zij zijn hier heel erg blij mee!