Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Gewerkte dagen uitbreiden met vervoerstype voor rapporteren werkgebonden mobiliteit (CO2-uitstoot)

door Lieke Sterk Huis (Bijgewerkt ‎10-11-2023 15:15 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Graag zouden wij als organisatie zien dat op het moment dat er maandelijks de Gewerkte dagen gedeclareerd worden in de Youforce App ook gekozen kan worden voor het vervoersmiddel en -type?

Voor ons als werkgever is dat veel efficiënter dan een nieuw enquêteformulier open te zetten voor al onze medewerkers (2x per jaar).

Medewerkers zullen het vervoersmiddel en -type van de zakelijke kilometers al met de App via Declaraties moeten invullen, dus dan wordt het ook op een eenduidige manier uitgevraagd. 

In onze organisatie merken wij dat het uitzetten van formulieren via actieve signalering veel tijd kost. Medewerkers zien niet dat het formulier openstaat en om de medewerkers hieraan te herinneren is extra inspanning nodig, terwijl dat niet noodzakelijk hoeft te zijn. Onze medewerkers kijken niet maandelijks in Youforce als zij via de App kunnen declareren en hun dossier kunnen inzien.

 

Geef dit een idee een kudo als je het eens bent met mijn standpunt.

2 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide (Bijgewerkt ‎03-11-2023 14:52 door Ellie van der Heide )

Ik weet nog niet zeker wat voor impact dit heeft voor werknemers qua gebruikersgemak, maar dat dit wordt bekeken als optie dat vind ik een goed idee.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

hi @Lieke Sterk Huis aangezien we recent als organisatie de keuze hebben gemaakt om de enquete te gebruiken als primaire methode om de juiste gegevens voor Woon-werk te achterhalen, acht ik de kans klein dat we jouw idee zullen realiseren.

Ik begrijp je idee overigens wel; de Gewerkte dagen module is zooo makkelijk qua invoer voor de medewerker, als we dat (net zo makkelijk) kunnen uitbreiden met de informatie m.b.t. CO2 is dat natuurlijk super.