Mijn Communities
Help
Edwin Schuijt1
CHAMPION *

Onjuiste ziek- of hersteldmelding aanpassen

door Edwin Schuijt1
Status: In onderzoek

Als een leidinggevende een onjuiste 1e ziektedag of hersteldatum heeft ingevoerd dan is er nu geen optie in de app om dit te corrigeren. Ik kreeg nu als advies om de melding dan te verwijderen en opnieuw in te voeren. Met name bij een langlopend dossier waarbij een verkeerde of onterechte hersteldatum wordt ingevoerd is dat niet handig lijkt mij omdat je dan ook de dossierinhoud kwijt bent. 

Het zou handig zijn als er een correctie optie komt in de app (voor leidinggevenden, maar in ieder geval voor de applicatienbeheerder)

4 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎16-01-2025 11:06 door Gea Bussink-Veerbeek )

@Edwin Schuijt1 Ook wij hebben sterk de behoefte aan een optie om verzuim te corrigeren, ook als het verzuim is afgerond. Het is inderdaad geen optie om de melding te verwijderen, want dan ben je het dossier kwijt. 

Correctie in HR Core is ook niet wenselijk. Als er gecorrigeerd wordt op een verzuim, moet dit ook via de SIVI / EDI worden doorgegeven aan het UWV en de arbodienst. Dat gebeurt niet als je het verzuim corrigeert in HR Core.

Het formulier zou alle soorten correcties moeten bevatten, niet alleen ziek- en hersteldata, maar ook verzuimpercentage en ziek agv zwangerschap (zie code ziek - Visma Community)

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek
Hans Bakker
CONTRIBUTOR *
door Hans Bakker

@Edwin Schuijt1 

@Gea Bussink-Veerbeek

Heel herkenbaar probleem. Ook voor ons zou het zeer wenselijk zijn als correcties via de app gedaan kunnen worden, ook als de medewerker hersteld is gemeld. 

door Marc Draaijers
Status changed to: Status: In onderzoek