Mijn Communities
Help
Frank Pleyade
CONTRIBUTOR **

Personeelsnummer toevoegen bij naam in de declaraties

door Frank Pleyade (Bijgewerkt ‎18-10-2023 09:03 door Maarten VB VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Voor de afhandeling van de declaraties is het handig om ook het personeelsnummer van de medewerker te zien (bijvoorbeeld achter de naam). Dan kunnen we de medewerker sneller opzoeken in Beaufort.

 

8 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Een personeelsnummer is dé unieke sleutel bij een medewerker. Die moet je gewoon op alle plaatsen waar de naam staat (zowel app als youforce zelf) worden weergegeven.

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎16-08-2023 09:18 door Bastiaan Friederichs VISMA )

@Frank Korento ik begrijp de wens.

Onderzoek onder medewerkers en managers heeft uitgewezen dat deze groep gebruikers geen behoefte heeft aan het zien van het persoonsnummer.

 

In de CSV-export hebben we het persoonsnummer sinds het begin opgenomen, en bij het implementeren van de mogelijkheid om "Gewerkte dagen" te kunnen verwijderen hebben we het nummer toegevoegd. Het toevoegen van het persoonsnummer in de lijst van declaraties voor de beheerder hebben we nog niet gedaan...
Kortom, ik zie de relevantie voor professional-achtige rollen.

Ik kan me gesprekken herinneren waarbij er alsnog gepleit werd -door beheerders- dat het super zinvol is om aan de werknemer (op iedere workflow, declaratie, etc.) altijd het persoonsnummer te tonen. Zodat de werknemer, als er contact opgenomen moest worden met HR, het persoonsnummer kon gebruiken. Daar wil ik dus bij wegblijven, vanwege de resultaten van eerder onderzoek.

Op welke plekken in de module zou jij het nummer willen toevoegen?

Waarom zoeken jullie de werknemer op in Beaufort? Wat is het dat je wilt weten?

En even een dubbelcheck; we hebben het hier over het Persoonsnummer?

BastiaanFriederichs_0-1692170171945.png

 



Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Bastiaan Friederichs, je geeft aan dat de gebruikers en managers er geen behoefte aan hebben, maar de medewerkers van HR en de beheerder wel.

 

M.i. is het de laatste groep die vraagt om deze informatie om het voor de eerste groep zo goed en zo eenvoudig mogelijk de vraag te kunnen beantwoorden. Jij bent, net zoals ikzelf, gelukkig om een meer unieke achternaam te mogen dragen. Ik woon en werk in Friesland, waarbij achternamen als "de Jong", "de Vries",  "Veenstra", "Annema", "Boonstra", "van der wal" helaas niet zo uniek zijn. Dan moet je al weer gaan zoeken met een combinatie van achternaam en geboortedatum (ook niet uniek). De gebruikers maken gebruik van de app om hun declaraties in te dienen en gegevens aan te passen. Als de vraag niet was gesteld aan deze groep, hadden ze het gemerkt of het personeelsnummer er wel stond?

 

door Bastiaan Friederichs

We zijn het niet met elkaar oneens denk ik @Raymond_de_Rozario 

Jullie hulp om te begrijpen welke plekken het meest belangrijk zijn om het persoonsnummer toe te voegen is van harte welkom!

Het persoonsnummer hebben we nooit specifiek toegevoegd in mockups denk ik. Voor bijvoorbeeld dienstverband informatie wel (in het kader van meerdere -parallele- dienstverbanden) wel en dat heeft ons ook heel erg geholpen. 

Esther Cobbins
CONTRIBUTOR ***
door Esther Cobbins

Ik ben het eens met @Raymond_de_Rozario  dat het persoonsnummer overal zou moeten staan. Voor een grote organisatie als de onze is dat onontbeerlijk.

Frank Pleyade
CONTRIBUTOR **
door Frank Pleyade

@Bastiaan Friederichs het is inderdaad voor de professionele rol relevant voor het controleren van declaraties. Bij sommige declaraties gaat de declaratie niet langs de manager maar rechtstreeks naar HR of SA. In dit geval wordt de medewerker dan regelmatig opgezocht in Beaufort. Het gaat dan inderdaad om het personeelsnummer dat je aangeeft.

Sermin
CONTRIBUTOR ***
door Sermin

Ook ik zie graag het personeelsnummer overal bij staan. Dit scheelt je vaak een hoop uitzoekwerk/irritatie.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk