Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Reden herstel [P01634] ontbreekt

door FBB Zorgboog
Status: Alternatief aanwezig

In de app is het niet mogelijk een reden herstel [P01634] in te voeren, waardoor we informatie missen die o.a. gebruikt werd in managementoverzichten.

Zijn er meer organisaties die hier tegenaan lopen?


Ter info:

 Reden herstel.png

 

3 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Net gehoord dat de reden herstel nog een hele belangrijke functie heeft en wel voor de communicatie richting UWV.

Wanneer zij een hersteld melding krijgen zonder reden en het betreft een medewerker die hersteld wordt gemeld i.v.m. einde dienstverband, dan sluit het UWV het ziektegeval af. Maar de betreffende persoon is niet hersteld maar gaat gewoon uit dienst.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Bij ons wordt in dit soort speciale gevallen zaken e.e.a. handmatig in BOL verwerkt door de personeelsadministratie.

Tot nu toe heb ik er ook nog geen vragen over gehad. Het gebeurd natuurlijk ook niet tig x per week. Gr. Marja

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@FBB Zorgboog Ik zet dit idee voorlopig op "Alternatief aanwezig" omdat de meest gebruikte methode nu het standaard vullen van de rubriek is en dan handmatig door HR aanpassing in Beaufort indien er zo'n uitzonderlijke situatie is. Ook via de Youforce app kun je als beheerder deze rubriek automatisch met standaardwaarde 1 automatisch doorsturen naar HR Core.

 

Ik denk dat het niet tonen van dit veld om het manager zo makkelijk mogelijk te maken nog altijd de goede keuze is. We kunnen mits er veel "likes" komen dit nog heroverwegen in de toekomst, maar zelfs dan zou ik opteren om niet zomaar het lijstje altijd te laten zien, maar eerder te vragen naar "bijzondere situaties" op eenzelfde manier zoals we dat nu doen bij de ziekmelding zelf.