Mijn Communities
Help
Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***

Term "Bijzondere situatie" bij ziekmelden onduidelijk

door Paul Wevers Consultancy (Bijgewerkt ‎12-09-2023 16:15 door Maarten VB VISMA )
Status: Gerealiseerd

Bij het ziekmelden via Ziekteverzuim krijgt de ziekmelder de volgende vraag:

PaulWeversConsultancy_0-1692017364558.png

De term "Bijzondere situatie" is voor sommige leidinggevende niet specifiek genoeg en slaan dit over bij een medewerker die "ziek tgv zwangerschap" is.

 

Het is wenselijk om hier een duidelijke formulering op te krijgen of ons zelf een extra tekst toe te laten voegen zodat voor klanten waar het wel goed gebruikt wordt geen aanpassing nodig is.

17 Opmerkingen
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: In onderzoek

@Paul Wevers Consultancy 

 

Bedankt voor deze feedback. We hebben deze aanpassing gedaan omdat het er met 4 mogelijke redenen wat chaotisch uit begon te zien, maar het moet natuurlijk wel duidelijk genoeg zijn. @britta_havik Gaat bekijken wat er voor mogelijkheden zijn, maar als iemand een goede suggestie heeft is dat uiteraard ook welkom.

 

britta_havik
VISMA
door britta_havik

We hebben even over de tekst nagedacht en we hebben de volgende oplossing bedacht. Sick leave special case text.png
We hebben de redenen weer teruggebracht in de tekst maar nu onder elkaar gezet zodat de tekst overzichtelijk blijft. Mocht dit nog onduidelijk zijn dan horen wij het graag en zullen wij verder zoeken naar een oplossing. 

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

@Paul Wevers Consultancy @Ingeborg Ebbers @marjavanderkolk @Sita Wennekes @MaaikevEijk (vermits jullie op het idee gestemd hebben), maar ook feedback van anderen is uiteraard welkom.

 

Wat vinden jullie van het bovenstaande voorstel?

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Maarten VB 

Er zitten verschillende codes aan de redenen vast, dus zou ik zeggen een schuifje voor iedere reden zodat meteen de juiste code doorkomt naar BOL? 

gr. Marja

Sita Wennekes
CHAMPION *
door Sita Wennekes

@Maarten VB 

Tekstvoorstel: Vul aan indien één van de navolgende situaties van toepassing is: 

M.vr.gr.,

Sita Wennekes en Paul Wevers

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

Ik ga voor het voorstel van Marja van der Kolk want de info moet ook goed in Beaufort landen. Dus een schuifje/aanvink-vakje per reden/situatie.

rbouwman
CONTRIBUTOR **
door rbouwman

Ik sluit mij aan bij het voorstel van Marja van der Kok, op deze wijze borg je mijn inziens de terugkoppeling richting Beaufort.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

Het schuifje aanzetten betekent niet dat we zomaar iets naar Beaufort sturen. De gebruiker moet nog altijd een bijzondere reden kiezen.

MaartenVB_0-1692689179026.png

Elke reden heeft weer een eigen stukje tekst met uitleg om de manager te helpen de juiste keuze te maken.

MaartenVB_1-1692689265597.png

Dus de integratie naar Beaufort gaat prima (en is specifiek per reden). 

 

We hebben het nu gewoon over de begeleidende tekst in het initiele scherm waar je kiest of er een bijzondere reden is of niet.

 

Een voorstel als wat @marjavanderkolk bedoelt kan, maar betekent een volledige aanpassing van hoe de applicatie gaat werken en kunnen we niet zomaar doorvoeren. 

britta_havik
VISMA
door britta_havik

We hebben de tekst op basis van het idee van @Paul Wevers Consultancy & @Sita Wennekes aangepast. Mocht er nog iets onduidelijk zijn omtrent dit voorstel dan horen wij het graag. 
SL safetynet text.png

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Maarten VB 

Zoals het nu afgebeeld is hierboven is prima, ze moeten dus een keuze maken, zodra ze aangeven dat er een bijzondere situatie is. Dat is helemaal goed zo volgens mij, want die schermen stonden er eerst niet bij. Dit verduidelijkt een hoop. Dank voor de toelichting. Top !

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

Ziet er goed uit.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@britta_havik , veel duidelijker zo. Ik neem aan, dat daar alleen de opties genoemd worden, die geactiveerd zijn? Anders krijgen we daar weer vragen over.

britta_havik
VISMA
door britta_havik

@Gea Bussink-Veerbeek Fijn om te horen dat het duidelijker is zo. Er zullen inderdaad alleen de opties genoemd worden die geactiveerd zijn.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Ingepland

We gaan het laatste ontwerp dat hier gedeeld is binnenkort implementeren.

Sylvia Schilt
CHAMPION *
door Sylvia Schilt

Kan de zin 'Vul aan indien... ' worden 'Zet aan indien...' of 'Zet het schuifje aan indien...'. 

Het 'vul aan' suggereert m.i. dat je iets moet gaan invullen.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Gerealiseerd

De voorgestelde aanpassing is inmiddels doorgevoerd en direct beschikbaar op productie. 

Walter Hol
CONTRIBUTOR ***
door Walter Hol

Gezien, stuk beter zo!