Mijn Communities
Help
ArianneB
CHAMPION ***

Tussenvoegsel ipv voorvoegsel

door ArianneB
Status: Gerealiseerd

Sinds anderhalve maand kunnen onze medewerkers zelf hun persoonsgegevens wijzigen via de Youforce app (of via Mijn Youforce).

Op zich heel handig, maar nu er geen controle meer tussen zit van de personeels- en/of salarisadministratie blijkt dat medewerkers veel moeite hebben met het verschil tussen voorletters en voorvoegsel.

Voorletters worden nl regelmatig bij het voorvoegsel ingevuld.

Dat betekent dat we handmatig weer van alles moeten gaan aanpassen. Dit kan niet de bedoeling zijn.

Google leert dat het gebruik van het woord tussenvoegsel gebruikelijker is dan het woord voorvoegsel.

Ons voorstel zou zijn om het woord voorvoegsel aan te passen naar tussenvoegsel.

Op deze manier verwarren medewerkers het woord tussenvoegsel niet zo snel met voorletter.

ArianneB_0-1747138072279.png

4 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @ArianneB ,

Met mijn achternaam ken ik inderdaad de termen voorvoegsel en tussenvoegsel. Zelf heb ik me nog nooit vergist en per ongeluk mijn voorletters ingevuld. Maar andersom (stel je hebt een simpele achternaam zonder voor-/tussen-voegsel😅) kan ik me voorstellen dat je wellicht per ongeluk je voorletters invult.

In het proces 'persoonlijke gegevens' (zowel in de App als Mijn Youforce) is het eenvoudig om de term 'voorvoegsel(s)' aan te passen naar 'tussenvoegsel(s)'. Maar we houden natuurlijk ook van consistentie. In plekken zoals HR Core hanteren we de term 'voorvoegsel(s)'. Dit met name omdat dit de officiële documentatie zo benoemd is door de belastingdienst (zie bron pagina 68).

Maar we ontwerpen Youforce om zo simpel mogelijk te maken voor medewerkers. Dus vanuit dat oogpunt zal ik onderzoeken of we in het proces 'persoonlijke gegevens' (zowel in de App als Mijn Youforce) kunnen switchen naar de term 'tussenvoegsel(s)'. Waarbij we op de plekken waar de HR-professional kijkt, zoals HR Core, dan de officiële term  'voorvoegsel(s)' blijven hanteren.

ArianneB
CHAMPION ***
door ArianneB

@Remco te Ronde fijn dat hiernaar gekeken wordt.

Ik denk dat de verwarring vooral komt omdat er maar 2 invulden zijn: voorvoegsel en achternaam.

Hadden er nu 3 invulvelden gestaan: voorletters, voervoegsel en achternaam dat dit probleem er minder snel zou zijn.

Mensen worden dan getriggerd doordat er 2x voor(letters-en voegsel) staat.

Mensen lezen nu het woord voorvoegsel als voorletters denk ik.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @ArianneB ,

Goed nieuws! We hebben jouw suggestie doorgevoerd (zowel in de App als in Mijn Youforce).

RemcoteRonde_0-1750423309958.png

ArianneB
CHAMPION ***
door ArianneB

@Remco te Ronde Wat goed om te horen. Dank je wel voor de snelle actie 😀