Mijn Communities
Help
Carola de Vries1
CHAMPION *

Via de App direct een ziek en herstel melding kunnen doen

door Carola de Vries1
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Via Self Service is het mogelijk om een bij een ziekmelding direct een hersteldatum in te voeren. Dit kan helaas niet in de App. Wij zijn een zorgorganisatie en niet alle leidinggevenden werken elk weekend. Als een medewerker zich op zaterdag een ziekmelding doet en zondag weer hersteld is, dan kan de leidinggevende dit op, bijvoorbeeld, maandag verwerken en moet dan twee acties uitvoeren. Het zou makkelijk zijn als dit ook via de app gecombineerd zou kunnen worden. Ik weet niet of er meer organisaties zijn waar dit speelt. 

2 Opmerkingen
Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@Carola de Vries1 Dit is uitvoerig besproken met verschillende klanten bij het initieel opzetten van dit proces. Via Self Service bestaat deze mogelijkheid inderdaad en daar heeft het meer een toegevoegde waarde omdat het opstarten en afronden van dit proces iets meer werk is.

Het primaire doel van de nieuwe processen via de Youforce App & Mijn Youforce was om het zo snel en simpel mogelijk te houden. Ook al voegen we deze optie toe aan de App dan nog blijven het twee acties. We moeten dan namelijk een optie toevoegen bij de ziekmelding in de trend van "Is de medewerker al hersteld?" en indien Ja dan de optie om een datum te selecteren. Als je deze twee "flows" naast elkaar zet is er nauwelijks verschil. Het scheelt maar 1 klik, maar is nog altijd vele malen sneller dan alles in 1 formulier via Self Service.

 

Alles in 1 formulier via de Youforce App

  1.  Klik op de knop Ziekmelden
  2. Selecteer de medewerker
  3. Selecteer de datum
  4. Selecteer de "Is al beter" toggle
  5. Selecteer de hersteldatum
  6. Druk op de knop om af te ronden

Zoals het nu is via de Youforce App

  1.  Klik op de knop Ziekmelden
  2. Selecteer de medewerker
  3. Selecteer de datum
  4. Druk op de knop om af te ronden
  5. Druk op de knop betermelden
  6. Selecteer de datum
  7. Druk op de knop om af te ronden
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Carola de Vries1 uit ervaring kan ik je zeggen dat beide mutaties (1x ziek + 1x hersteld) uitgevoerd via de app in de praktijk hetzelfde tijdstip hebben. Een extra optie in de app voegt dus niets toe. Maar wellicht moet je de gebruikers op bovenstaande wijzen. Men is immers gewend dat men een tijdje moet wachten na het indienen van een ziekmelding voordat men de hersteld melding kan indienen 😁