Mijn Communities
Help
Marly Oude Voshaar
CONTRIBUTOR **

Wijziging bankrekening op ingangsdatum 1e van de maand

door Marly Oude Voshaar
Status: In onderzoek

Het is bij ons al vaker voorgekomen dat een medewerker binnen een salarisperiode 2 keer, of vaker, het bankrekeningnummer heeft gewijzigd. Het bankrekeningnummer wordt in Beaufort wel overschreven maar richting Gemal wordt alleen de eerste wijziging doorgegeven bij de salarisaanlevering. Ik heb hiervoor ook een call aangemaakt en hier is aangegeven dat de wijziging vanuit de app op de ingangsdatum 'vandaag' wordt gezet. Beaufort muteert deze datum tijdens de salarisaanlevering naar Gemal naar de 1st van die maand. 

Is het mogelijk om een wijziging van bankrekeningnummer de ingangsdatum de 1e van die betreffende salarismaand, óf alle wijzigingen ingediend in de lopende maand op de 1e van de volgende maand te zetten?

7 Opmerkingen
Petra Koenders
CHAMPION *
door Petra Koenders

Wij lopen hier ook steeds mee te stoeien in de applicaties. Er worden afwijkende ingangsdata meegegeven vanuit HRSS  en een rubriek mag alleen op de 1ste gemuteerd worden. Dat geeft altijd problemen. We weten niet hoe we dat makkelijk kunnen oplossen.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Petra Koenders in Self Service is dit wel op te lossen met een script waardoor je de ingangsdatum bijvoorbeeld op de eerste van de huidige salarisperiode laat zetten. Maar in processen in de app (die niet opgevolgd worden door een workflow in HRSS) kun je dit helaas niet beinvloeden zoals @Marly Oude Voshaar beschrijft.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

Herkenbaar, wij krijgen bij de mutatie controle module in HRcore de melding dat de ingangsdatum op de eerste dag van de maand moet zijn. Wij willen deze melding niet krijgen.

Graag de ingangsdatum instellen op de eerste dag van de maand van de actuele salarisperiode.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek

Goedemorgen @Marly Oude Voshaar , @Paul Wevers - Gemeente EHV , @Marcel Bouman & @Petra Koenders ,

Bedankt voor het aanmaken van het idee. Op basis van dit idee (maar ook het incident aangemaakt door Marly) hebben we dieper gekeken naar de route App --> HR Core --> Gemal. De werking is exact hetzelfde als bij Self Service.

(Tenzij je zoals @Marcel Bouman een java-script gebruikt in Self Service. Hetgeen complex is, omdat Self Service niet weet welke salarisperiode het is. Veelal is het dan algemenere script zoals ''als het de 20ste van de maand is, zet het op de 1e van volgende maand.) 

Het is inderdaad goed dat HR Core reeds vóór het aanmaken van de salarisproductie waarschuwt dat de mutatie aangepast moet worden naar de 1e van de maand. Maar wellicht is er ook ruimte om de standaard rubriek instellingen van zowel IBAN (maar ook zaken als  P00329 burgerlijke staat & P00390 partner naam) aan te passen naar 'automatisch corrigeren'.

We gaan dit verder onderzoeken vanuit HR Core. Zodat het zowel werkt voor de App als Self Service.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Remco te Ronde wat betreft

( Tenzij je zoals @Marcel Bouman een java-script gebruikt in Self Service. Hetgeen complex is, omdat Self Service niet weet welke salarisperiode het is. Veelal is het dan algemenere script zoals ''als het de 20ste van de maand is, zet het op de 1e van volgende maand.) 

...kun je dit oplossen door in het script gebruik te maken van rubriek S00999 (laatst aangel.salarisperiode) die je maandelijks onmiddellijk na afroep van de salarisproductie naar Youforce exporteert.

door Remco te Ronde

Hoi @Marcel Bouman ,

Complimenten voor de creatieve oplossing! Ik heb er alle vertrouwen in dat het werkt. Toen ik zelf beheerder van Youforce was zou ik ook enorm blij worden van een dergelijke oplossing.

Maar je zult begrijpen dat we het vanuit Product Ontwikkeling graag structurele oplossen met een standaard oplossing in HR Core/Gemal. 

Ik zal het idee op de status 'in onderzoek' laten staan zodat we een definitieve oplossing kunnen vinden.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

Hoi @Remco te Ronde,

Ik denk dat het goed is om te kijken of het opgelost kan worden in HRcore. Wij voeren nu namelijk proces 160220 - Controleren salarismutaties WN uit in HRcore.

Dan krijgen we de volgende melding:

PaulWeversGemeenteEHV_1-1738661338790.png

Ingangsdatum in de mutatie is 03-02-2025.

via de email kan ik eventueel het volledige scherm sturen.