Mijn Communities
Help
IngeZie
CONTRIBUTOR ***

pushnotificatie na indienen wijzigen adresgegevens via profiel

door IngeZie
Status: Alternatief aanwezig

Graag zouden wij zien dat als er een adreswijziging via het profiel wordt doorgevoerd, dat er dan een pushnotificatie gaat naar de medewerker dat hij/zij de kilometer afstand woon-werk aanpast. 

3 Opmerkingen
Björn Sman
CHAMPION ***
door Björn Sman

Hi @IngeZie ,

Wat bedoel je precies met pushmelding? Je kunt namelijk een workflow aan deze mutatie hangen met een terugkoppeling naar notificatie inbox. En anders kun je ook een mail sturen met ook een instructie erbij. Dat laatste vind ik zelf prettiger omdat ik dan ook weet dat ze de informatie hebben op dit door te voeren.

BjrnSman_0-1731685164769.png

BjrnSman_1-1731685251395.png

En wat je ook nog kunt doen, en dat is helemaal te gek is dat je hem daarna doorzet naar de HR of SA met een automatische berekening van de reisafstand met nieuwe en oude adres ten opzichten van de werkplek. Je moet dan alleen wel in self service ergens de werkplekken met adressen bijhouden zodat je die automatische rekentool kunt gebruiken.

Dit laatste ben ik zelf nog aan het uitdokteren maar ik doe het dan vanuit een actieve signalering na adres wijziging omdat bij mij de medewerkers nogal vaak meerdere dienstverbanden hebben die dan ook weer herrekend moeten worden.

Groet,

Björn

IngeZie
CONTRIBUTOR ***
door IngeZie

Hallo @Björn Sman 

Ik bedoel eigenlijk als medewerkers het adres wijzigen via de app. Dat er dan een pushnotificatie komt, denk er aan om je reiskosten aan te passen. 

groet, 

Inge

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @IngeZie ,

Bedankt voor het aanmaken van je idee. Er zijn 'meerdere alternatieven' aanwezig. Welke het beste past bij jouw organisatie ligt er een beetje aan wie de rol heeft om de reisafstand te berekenen. Ik zal ze opsommen.

Optie a) Je koppelt het proces 'adreswijziging' (via app of Mijn Youforce) aan een Self Service workflow. Deze workflow gaat dan bijvoorbeeld naar een status 'behandelen personeelsadministratie'. Op die manier kan de 'personeelsadminsitratie' de reisafstand her-berekenen. In de Handleiding Youforce app & desktop Inloggen, dossier & profiel wordt dit uitgelegd in hoofdstuk 4.4.2. HR self service integratie

Optie a-toekomst) We verwachten in de toekomst zelfs mogelijk te maken om het helemaal te laten werken met alle java-scripts 'GF_DistanceBetweenNLZipCodes & GF_DistanceBetweenForeignAddress'. Zie hier meer informatie. Als dat geregeld is kan je het helemaal automatiseren.

Optie b) Je kunt inderdaad zoals @Björn Sman instellen dat er een notificatie en/of mail notificatie naar de medewerker gaat. Op die manier kan je de medewerker informeren dat de reisafstand nog moet worden aangepast.

In veel gevallen zou optie a de beste oplossing zijn.