Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Formatteer datums in templatebeheer (OTHR-I-60)

door Former Member
Status: Alternatief aanwezig

Template beheer biedt geen mogelijkheid om een datum te formatteren. (Eentje maar). Dus een datum komt alleen maar als 03-10-2016 op een brief. Tenzij je weer een extra veld op het formulier toevoegt om '03-10-2016  om te zetten naar '3 oktober 2016'. Dat is maar een kleine moeite, maar elke kleine moeite is er een teveel. En dat terwijl je het oorspronkelijke veld definieert als datumveld!

5 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Kleine moeite? Je moet tevoren veel coderingen in de formulieren toevoegen om er een leesbaar geheel van te maken in je template. De mogelijkheden om aanpassingen te doen van aangedragen velden moet in templatebeheer zitten en niet afhankelijk zijn van Javascript-deskundigheid op het formulier.

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Helemaal eens met AJ Boon. Het is erg bewerkelijk en foutgevoelig te werken met javascripts. Weliswaar heb ik een standaardformulier dat ik steeds kopieer voor het aanmaken van een nieuw formulier en daar zit een javascript op de ingangsdatum, maar soms heb ik heel veel data in een formulier staan en voor elke datumrubriek moet een javascript draaien. Als het bovendien mogelijk is een datum leeg te laten, dan nog een extra javascript per rubriek om de foutmelding te corrigeren.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Mooie workaround. Hebben jullie ook zulke workarounds voor bijvoorbeeld getalcodes. 1000.00 omzetten naar 1.000,00

Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Mooie workaround, maar het blijft een workaround.

Voor de getalcodes gebruik ik ook javascripts, maar zo'n workaround zou mooi zijn. Het lukt met niet met javascripts een punt in te voegen bij duizendtallen. Als zo'n workaround dat kan oplossen, zou dat mooi zijn.

En als er een oplossing binnen de module komt, zijn we helemaal blij.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Om een salarisbedrag van 1234.56 om te zetten naar 1.234,56 gebruik ik de volgende code:

 

var ip = v_FS0056#;
var op;
var bedrag = ip.split('.');

switch (bedrag[0].length)
{
case 1,2,3:
   op = bedrag[0].concat(',',bedrag[1]);
   break;
case 4:
   op = (bedrag[0].substr(0,1)).concat('.', bedrag[0].substr(1,3),',', bedrag[1]);
   break;
case 5:
   op = (bedrag[0].substr(0,2)).concat('.', bedrag[0].substr(2,3),',', bedrag[1]);
   break;
}
return (op);

=========

Nico den Tuinder