Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Velden in templatebeheer automatisch aanpassen bij wijzigen formuliernaam (SLSR-I-29)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: In onderzoek

Als je een formuliernaam wijzigt, blijven de veldnamen in de template verwijzen naar de oude formuliernaam. Op het moment dat er nog openstaande workflows zijn met het oude formulier, moet je in de template alle velden corrigeren.

Bijvoorbeeld:

1. ik moet een formulier wijzigen, daarvoor hernoem ik het oude formulier (beginnend met zzz en eindigend op de datum). Daarmee plaats ik het oude formulier achteraan in de lijst formulieren, zodat de actuele formulieren bovenaan staan.

2. ik maak een kopie van het oude formulier en geef het de oorspronkelijke naam van het oude formulier. Javascripts worden keurig aangepast, maar templates niet, helaas.

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Aan het template zitten de oude formulieren niet meer gekoppeld, dus het is raar dat je zelf handmatig alle velden weer opnieuw moet koppelen. Heel onlogisch. Bij ons hebben alle formulieren een volgnummer, om versie beheer te kunnen doen.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

En als je dan elke keer maar een zeer beperkte lijstje van formulieren ziet in de lijst van formulieren in een dialoog, EN de velden van een formulier zijn niet numeriek maar alfanumeriek gesorteerd (nummer 11 komt na de 1 maar voor de 9!), geef je de moed op.