Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Alleen goedgekeurde salarisstroken zichtbaar voor P&O-adviseurs (DOSS-I-5)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Naast de salarisadministratie mogen o.a. de Personeelsadviseurs de salarisstroken raadplegen. Op dit moment kan ik alleen rechten geven op alle salarisstroken. Graag zou ik een keuze willen hebben dat ze alleen de goedgekeurde stroken kunnen zien.

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ditzelfde geldt voor het basisonderwijs voor bovenschoolse P&O afdelingen en voor schooldirecteuren.

door Peter van Miltenburg (Bijgewerkt ‎27-07-2022 15:41 door Peter van Miltenburg VISMA )
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Het uitgangspunt van Salarisdossier is dat dit bedoeld is voor salarisadministrateurs om de salarisproducties te beheren en te controleren. In principe zouden geen andere gebruikers dan de salarisadministrateur (en de medewerker zelf via 'Mijn Dossier') toegang moeten krijgen tot de salarisspecificaties, omdat dat hier zeer privacygevoelige informatie op staat die niet voor andere gebruikers bedoeld is (bijvoorbeeld loonbeslagen en werkgeversleningen waarvoor zelfs een geheimhoudingsplicht bestaat, maar ook triviale informatie als bankrekeningnummers) . Alle relevante informatie over de medewerker is in principe via de HR-module beschikbaar voor de HR-adviseur of de manager, en de salarisspecificatie is alleen een financiële afspiegeling van die informatie.  Omdat Salarisdossier nooit ontworpen is voor gebruik op medewerkerniveau met bij behorende autorisaties is het niet waarschijnlijk dat deze wens zal worden gerealiseerd.