Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Koppeling met Outlook en andere office programma's (DOSS-I-89)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Ik mis de functionaliteit om documenten, mails, pdf bestanden etc. rechtstreeks in het personeelsdossier te kunnen plaatsen. Het is te omslachtig en bewerkelijk om eerst in te moeten scannen of op te slaan en dan in het dossier te uploaden.

14 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Gegevens die in het dossier moeten komen worden meestal verstuurd via mail.

Nu moet je een bestand eerst opslaan. Daarna het dossier openen en het bestand uploaden.

Kan er een knop gemaakt worden die je in outlook kunt zetten. Doorsturen naar dossier?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Waarom biedt je geen aparte workflow aan: versturen naar Dossier? Die moet je dan wel maken voor een beperkt aantal documentsoorten, waaruit de gebruiker kan kiezen. De gekozen optie kun je opnemen in de voorwaardes onder een knop in de workflow. Als de gebruiker dus documentsoort A kiest, en PSA controleert dit en ziet inderdaad dat bijlages naar documentsoort A moeten, PSA klikt op knop versturen naar PD, als Youforcerubriek Documetnsoort = A, gaat naar documentsoort A, als = B, naar B, etc.

Zie de bijlage om het ietsje duidelijker te maken.

Doc1.docx

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bedankt voor je informatie. Nog wel even een vervolgvraag.

Het gaat vaak om gegevens van mensen die in dienst komen. De medewerker staat dan nog niet altijd in YouForce. Hoe ga je hier dan mee om?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het zou heel handig zijn wanneer ik, direct vanuit mijn mail, documenten naar het dossier zou kunnen slepen. Nu moet ik deze alsnog eerst opslaan en van daaruit uploaden. Allemaal dubbel werk.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Sluit ik me bij aan. Of een Outlook plug-in, een knop, waarmee je e-mail + bijlagen naar PDOL kunt sturen. Tevens handig als je bestanden op de schijf hebt staan en ze dan via rechtermuisklik of slepen naar PDOL kunt sturen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Sluit ook bij aan.  Wij krijgen nieuwe medw. binnen die gewend waren dit in AFAS probleem loos te doen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Documenten voor een personeelsdossier ontvang ik per mail. Graag zou ik deze in het dossier willen slepen of direct uploaden vanuit mail. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Is dit al in ontwikkeling? Gaat dit in de toekomst ooit gebeuren?

Lisette
CONTRIBUTOR *
door Lisette

@Anonymous 

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Dit zou zeker meerwaarde hebben en een hoop tijd schelen. 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

de optie vanuit een outlook plug-in zou helemaal geweldig zijn.

Wij hebben ooit dossier connector onderzocht, maar dat was niet mogelijk via onze standaard printers. Dus via mail zou de oplossing zijn en veel werk schelen.

door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Op zich is deze wens begrijpelijk, maar er zijn een aantal redenen waarom we geen plannen hebben om hier functionaliteit voor te ontwikkelen. De belangrijkste reden is de benodigde capaciteit voor het ontwikkelen en onderhouden van dergelijke functionaliteit voor de veelheid aan verschillende mailoplossingen, zoals voor Gmail. Outlook voor Windows, De online versie van Outlook, Windows Mail, Apple Mail, Zivver, Thunderbird en allerlei andere mailsystemen. Daarnaast ontmoedigen wij het opslaan van emails in een Personeelsdossier. Email is géén bestendig archiefformaat (zoals PDF dat is) en het is vaak niet mogelijk voor een medewerker om email-formaten lokaal te raadplegen. Tenslotte gaat het vaak niet om de email, maar om een bijlage en ons advies is dan ook om alleen de bijlage op te slaan in het Personeelsdossier. 

We overwegen wel om in een toekomstige versie van Personeelsdossier drag en drop functionaliteit op te nemen, zodat een bijlage eenvoudig kan worden versleept naar het venster waarin Personeelsdossier actief is. Dit vereist echter aanpassingen in de gebruikte technologieën om dit mogelijk te maken, die helaas niet op korte termijn zal worden ingepland.

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

In de self service hebben wij een indiensttredingsprocedure voor nieuwe medewerkers gemaakt, waarbij de nieuwe medewerker zelf alle persoonlijke gegevens invult en alle documenten kan uploaden. Deze documenten gaan vervolgens naar PDOL toe. Medewerkers die al in dienst zijn, kunnen een beperkt aantal documenten (bijv. certificaten) via de Self Service uploaden en dat gaat ook naar PDOL toe. 

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

De drag-and-drop functionaliteit die @Peter van Miltenburg noemt bestaat eigenlijk al. Als je met twee schermen werkt open je op scherm 1 het dossier van de medewerker en selecteer je 'Nieuw document;', je vult de relevante gegevens aan (soort, omschrijving e.d.). Op scherm 2 heb je Outlook geopend, en sleep je de e-mail vanuiot je inbox naar de knop 'Bestand kiezen'. Dan wordt deze e-mail direct geupload in het dossier (uiteraard pas na het klikken op [OK]). 

Als je bijlagen in je e-mail hebt zitten worden ze onder het document in PDOL opgeslagen, maar de beste optie is om ze vanuit de e-mail één voor één naar PDOL te slepen om ze de juiste kenmerken te kunnen meegeven.