Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Verwijderen inactief dienstverband in personeelsdossier (DOSS-I-15)

door Former Member
Status: Realisatie waarschijnlijk

Soms is een dienstverband om niet meer te verwijderen uit Beaufort. Toch blijft deze zichtbaar wanneer je deze medewerker oproept in Personeelsdossier. Dit geeft verwarring voor de leidinggevende, die meldt dat hij/zij niet met dit dienstverband bekend is. Onlangs heeft Raet op mijn verzoek middels een release een dergelijk dienstverband verwijderd, maar tegelijk het advies gegeven om een wens/idee in te dienen om dit als beheerder zelf te kunnen bewerkstelligen (Zie bijlage).

8 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

je kunt een personeelsdossier eenvoudig verwijderen uit Personeelsdossier. Dossier dienst leeg te zijn voor dat kan. Vervolgens dan het dienstverband ook verwijderen uit Youforce (gebruikers). En vergeet vooral de koppeling niet uit te zetten in Beaufort, anders gaan de gegevens opnieuw over. Kun je hier mee verder? Of heb je meer informatie nodig? Groet, Elly

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dank voor je reactie Elly. Het verwijderen van een personeelsdossier is mij helder. In dit specifieke geval gaat het erom dat binnen onze organisatie dienstverbanden zijn gekoppeld aan het personeelsnummer. Dan is een dienstverband niet zomaar te verwijderen (Raet heeft dit nu via een release voor mij verwijderd). Daarna heeft men bij Raet mij geadviseerd om dit in te brengen als idee, om in de toekomst wel zelf een dienstverband te kunnen verwijderen.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik verwijderde dienstverbanden in Youforce via de wizard dienstverbanden verwijderen. Op advies van de helpdesk, dit ging tot voor kort goed. Ik heb er volgende week weer 1 (dienstverband gaat in per 6 augustus en zelfde situatie) ga ik het nogmaals proberen, hou je op de hoogte. 😄

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Een dossier in Personeelsdossier is gekoppeld aan een medewerkernummer. Eén medewerkernummer kan in Beaufort meerdere dienstverbanden hebben, en in dat geval zijn er dus twee (of meer) dienstverbanden gekoppeld aan dat betreffende medewerkernummer. Als minimaal één van deze dienstverbanden nog aanwezig is in Youforce Portal, dan zal het dossier niet kunnen worden verwijderd. Het is dus wel mogelijk om één van de dienstverbanden te verwijderen in Youforce Portal, maar zolang het andere dienstverband nog aanwezig is zal het dossier niet verwijderd kunnen worden.

In deze situatie was het zo dat er nog één dienstverband met het betreffende medewerkernummer aanwezig was in Youforce Portal, en beide dienstverbanden zijn in Personeelsdossier aanwezig. Het dossier kan daardoor niet worden verwijderd. Pas als ook het laatste dienstverband uit Youforce Portal is verwijderd kan het dossier (mits deze leeg is) worden verwijderd in Personeeldossier.

In de meeste gevallen is dit gedrag wenselijk, omdat het een oud dienstverband betreft waar mogelijk nog documenten aan zijn gekoppeld of moeten kunnen worden gekoppeld. Om deze reden is het ook in te stellen in een rol of medewerkers uit dienst getoond moeten worden. Als dit in de rol wordt uitgezet, dan wordt het dienstverband met een datum uit dienst in het verleden niet getoond en het dienstverband zonder datum uit dienst wel. Voor 'normale' gebruikers is dat aan te raden, en'professionals en beheerders kunnen dan wel medewerkers en dienstverbanden uit dienst zien.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik heb eenvoudig het dienstverband kunnen verwijderen in YF via de Wizard dienstverbanden verwijderen. Nu is de situatie niet gelijk, want bij ons was het personeelsdossier leeg. Ik heb deze verwijderd. En alle dienstverbanden in Beaufort op verwijderen gezet opgeslagen en toen weer op aanleveren gezet en opgeslagen. Nu staat het in Personeelsdossier gelijk aan de situatie in Beaufort. Helaas denk ik dat jij daar niets aan hebt bij een gevuld dossier. Tenzij je heel creatief aan de slag gaat met inhoud dossier verplaatsen en weer terugzetten.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Dank voor het meedenken, maar graag geen verdere reacties meer. De essentie was niet het verwijderen van een personeelsdossier, maar het verwijderen van een dienstverband. In onze situatie heeft de helpdesk van Raet duidelijk aangegeven dat een dienstverband niet door onszelf te verwijderen is. Daarom heeft Raet in een tussentijdse release dit dvb zelf verwijderd.

Idee (wens) blijft echter staan, want we willen dit in de toekomst wel graag zelf kunnen verwijderen wanneer dit noodzakeljk is.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Werknemer in verleden uit dienst getreden met 1e dvb. In februari weer in dienst getreden. Echter blijkt dat het toch niet doorgegaan is. Wil 2e dvb dan ook verwijderen uit de tactische modules. Nu moet dat per tactische module. Kan echter niet uit PD verwijderd worden.

door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Het is onze intentie om in een toekomstige release functionaliteit toe te voegen om de eigenschappen van medewerkers en dienstverbanden aan te kunnen passen, zoals een ontbrekende of foutieve einddatum. Ook willen we het dan mogelijk maken om een overbodig dienstverband te verwijderen. Op dit moment is er geen concrete planning, maar we nemen dit idee mee in de roadmapbesprekingen.