Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

mogelijkheid om medewerkers uit dossier te vewijderen (DOSS-I-11)

door Former Member
Status: Bestaat al

IN Selfservice kunnen we medewerkers verwijderen. In Dossier is dat niet mogelijk. We kunnen een dossier wel leeghalen, maar het dossier verwijderen kan alleen via een script door Raet. Dat is ongewenst. Het komt regelmatig voor dat een reeds ingevoerd dienstverband achteraf niet doorgaat en dat de hele persoon overal moet worden verwijderd, maar Youforce blijft voor dossier deze medewerker kennen omdat er geen verwijderoptie is.

6 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Sinds enige maanden kan ik als beheerder een (personeels) dossier verwijderen uit personeelsdossier. Voorwaarden is wel dat het dossier leeg is en dat de medewerker ook uit de lijst van gebruikers in Youforce is verwijderd. Of is dit niet wat je bedoeld?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

hallo Elly,

 

ja dat is wel wat ik bedoel. Volgens de consultant is die mogelijkheid er niet. Ik ben beheerder met alle rechten. waar kan ik dat doen dan? Heb je misschien een screenshot voor me?   j.koole@zorgcirkel.com

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zorg er voor dat in de gebruikte rol de optie 'Beheer > Dossiers verwijderen' aan gevinkt is. Selecteer vervolgens een bepaalde medewerker en open het dossier door er op te klikken. Vervolgens kan het dossier met 'Acties > Dossier verwijderen'' worden verwijderd. Dit is alleen mogelijk als er géén documenten meer aanwezig zijn (let op dat er niet nog documenten in de prullenbak staan) en als de medewerker ook niet meer in Youforce aanwezig is.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wellicht is de vraagstelling niet duidelijk genoeg.

Eeen medewerker met alleen één dienstverband kan gewoon verwijderd worden in Personeelsdossier, zoals beschreven door Raet (19-12-2016). Echter heeft een medewerker meerdere dienstverbanden en je wilt één dienstverband verwijderen, dan kan dat niet. Dat kan alleen met een script door Raet uitgevoerd worden.

Indien dat met deze wens bedoelt wordt, dan hebben we hier dus nog geen oplossing voor dat de functioneel beheerder dit zelf kan uitvoeren. De workaround is dus een script van Raet. Een workaround is een tijdelijke oplossing, dus Raet moet dit wel meenemen in de ontwikkeling van Personeelsdossier.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

heb opmerking geplaatst bij verwijderen inactief dvb

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Status changed to: Status: Bestaat al