Mijn Communities
Help
Angela Heins1
CHAMPION *

1 datum veld gebruiken voor meerdere signalering

door Angela Heins1
Status: Nieuw

In het indienst proces hebben wij een datum veld (Rubriek gemaakt in HR Core Online op dv niveau) welke wordt automatisch in SS wordt gevuld met de systeemdatum. Zodra deze in HR Core Online staat wordt op basis van deze datum de workflow afronden in dienst opgestart, zodat de medewerker een taak krijgt voordat deze in dienst is om uit te voeren.

AngelaHeins1_1-1713790278199.png

 

Wij zouden echter hetzelfde datum veld graag verder gebruiken. Bijvoorbeeld, als de medewerker zijn gegevens heeft aangevuld, zoals hierboven beschreven, dan dient hierna een zakelijk email adres ingevuld te worden.

 

Wij zouden dan graag dezelfde datum willen gebruiken, maar dan met een aantal condities. Pas als deze condities ook goed staan dient de actieve signalering af te gaan:

AngelaHeins1_0-1713790237133.png

Dit kan helaas niet en nu dien ik meerdere datum velden te maken om ervoor te zorgen dat ik andere actieve signaleringen kan laten werken. Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om dagen voor of na te kiezen, maar helaas weet ik niet wanneer de medewerker een bepaalde actie uitvoert. 

 

Het zou mooi zijn als dit hetzelfde werkt als dat je de conditie voor uitdienst op een actieve signalering zet, Zodra de medewerker een datum uit dienst heeft die hieraan voldoet, zal de actieve signalering niet meer afgaan. In dit geval wil je dat het signaal toch nog afgaat op basis van een oude datum + goede condities.

 

Ik heb het hierover gehad met Saskia Pot, zij adviseerde mij om een idee hiervoor aan te maken.

4 Opmerkingen
Cor Theunissen
CONTRIBUTOR **
door Cor Theunissen

Je zou vanuit de aanvullende workflow de systeemdatum die met de 1e workflow naar Bo4 is gekomen kunnen overschrijven.

Je kunt dan dezelfde rubriek (maar met andere datum) gebruiken in combinatie met een conditie (is een gegeven dat alléén in de aanvullende workflow  wordt gevuld aanwezig in HR Core?)

Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

@Cor 

 

Bedankt voor het meedenken. Daar heb ik ook over gedacht, maar helaas gaat dan de 1ste actieve signalering ook weer af.

 

Cor Theunissen
CONTRIBUTOR **
door Cor Theunissen

Als een gegeven alléén in de 2e workflow wordt gevuld (bv geboorteplaats) kun je toch in het 1e signaal in de conditie opnemen dat deze leeg moet zijn. In het 2e signaal in de conditie opnemen dat dit gegeven gevuld moet zijn.

Volgens mij kun je dan met een datumrubriek (waarop je de datum laat aanpassen) beide signalen aftrappen.

Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

@Cor Theunissen dank je wel voor je antwoord. Dat klopt, maar dan dien ik iedere keer als ik het datum veld ergens anders voor wil gebruiken de andere AC aan te passen.

 

Het zou mooi zijn als de signalering dit kan doen op basis van nieuwe condities.