Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Aanleveren en verwerken DPIA100 bestanden automatiseren. (HCB4-I-173)

door Anonymous
Status: Ingepland

We hebben in Beaufort Online een importproces geconfigureerd die aangeleverde dpia100 bestanden automatisch verwerkt en importeert (zie ook eerder ingediende aanvraag 17413697). We zouden de aanlevering van de dpia100 bestanden willen optimaliseren zodat dit ook geheel automatisch verloopt. Nu worden de bestanden handmatig verzonden middels Zenden naar Hosted BO4. De bestanden komen dan aan op de Visma-RAET omgeveving in map J:\RAET\Klant-hosted\. Vervolgens worden dan de dpia100 bestanden handmatig verplaatst naar de map J:\RAET\Intracom\Ontvang\. Als ze hierin staan worden ze vervolgens automatisch door het geconfigureerde importproces IAM verwerkt.
We zoeken nu naar een methode om de aangemaakte bestanden op een geautomatiseerde wijze aan te kunnen leveren zodat er geen handmatige acties nodig zijn.
Ik hoop spoedig te vernemen hoe dit kan worden ingericht.

5 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: HCB4-I-173
door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Ingepland

Hartelijk dank voor dit idee.

De functionaliteit inzake 'zenden en ontvangen' wordt voor Online gebruikers op termijn vervangen door de file API.  Onderdeel van deze file API oplossing is dat het handmatig verplaatsen van DPIA100 bestanden niet meer nodig is.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Frank JHM Poell geldt dit alleen voor DPIA100 bestanden of voor meerdere bestanden die via zenden en ontvangen gaan? En betekend dit ook dat wanneer deze wordt vervangen, de nieuwe functionaliteit wordt aangeboden en niet moet worden afgenomen?

Caroline van den Wijngaard
CONTRIBUTOR ***
door Caroline van den Wijngaard

@Frank JHM Poell het zou ons helpen als de term "op termijn"  gespecificeerd wordt. Spreken we over weken of maanden?

 

door Frank JHM Poell (Bijgewerkt ‎15-07-2022 13:24 door Frank JHM Poell VISMA )

Ik kan hier helaas nog geen concreet tijdspad mbt implementatie benoemen. Dit geldt feitelijk ook voor de kosten: de File API zal in verschillende varianten (mogelijkheden) worden aangeboden, waarbij de basisvariant kostenloos is.
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan communicatie voor op de Community. Voor meer informatie kun je ook contact opnemen met jullie eigen Customer Success Manager.
Wel kan ik aangeven dat de File API gereed is voor de volgende bestandstypen:
-BINT bestanden
-DPIA100 bestanden
-Raet Betaalmanager
-Datafeed
-Gemal exports

Deze set kan in de nabije toekomst op basis van behoefte worden uitgebreid.