Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Als rubriek P05007 leeg is wordt betreffende medewerker toch bij RVM aangeleverd. Feitelijk is dit niet juist, Als een rubriek leeg is hoor je hier niets mee te doen. (HCB4-I-97)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Dit probleem heb ik als foutmelding ingediend maar kreeg het antwoord dat het nu eenmaal zo is geprogrammeerd en dit niet als fout wordt gezien maar dat het nu eenmaal zo werkt. Het betreft melding 6202246.

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Voor de exportfunctie naar de Youforce modules zijn meerdere selectierubrieken in gebruik, omdat de werking per module moet kunnen worden aan- of uitgezet. Zie voor een uitgebreide beschrijving in de helpfunctie van HR Core Beaufort het hoofdstuk

Koppeling tactische HR-modules - de selectierubrieken

Met de selectierubriek P05009 bepaalt u wat er voor het dienstverband voor alle HR modules moet gebeuren. In de selectierubriek P05007 bepaalt u of het dienstverband in Verzuimmanagement moet worden getoond en verwerkt.

Met een collectieve mutatie kan de waarde van beide rubrieken eenvoudig op de juiste waarde worden gezet. De rubrieken kunnen ook in een profiel op de juiste waarde worden gezet.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Kan gedeeltelijk meegaan in de opmerking van Klaas.

Wij hebben inderdaad profielen ingeregeld in Self Service en binnen Beaufort. Toch wordt er wel eens een mutatie in dienst handmatig in Beaufort ingevoerd en dan wordt het profiel niet geactiveerd. Wij draaien dagelijks een Imprompturapport die de lege rubrieken toont bij de rubrieken P05007, P05009, P05010, P05016 en nog wat rubrieken mbt de Beaufort Interface.

Waar wij dan tegen aan lopen is dat bijvoorbeeld bij Rubriek P05010 (Performance management) de waarde nul ook een aanlevering genereert. Dat signaleren wij achteraf pas met het controlerapport en zetten vervolgens de rubriek met de juiste waarde indien er geen aanlevering dient plaats te vinden. Bijvoorbeeld bij vrijwilligers en pnil'ers. Deze groep wordt dus eerst aangeleverd en daarna moeten wij ze weer verwijderen mbv de rubriek P05010 waarde N.

 

Om een lang verhaal kort te maken, geen waarde bij deze rubrieken moet ook betekenen dat er geen aanlevering dient plaats te vinden. Zo werken alle andere rubrieken binnen Beaufort ook. De oplossingen die Klaas en ik beschrijven zijn workarounds.

Ik heb dit in het verleden ook al een keer aangekaart bij Raet. Wordt niets mee gedaan.

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@Anonymous Bedankt voor dit idee.

Gezien de leeftijd van deze wens, is dit nog steeds relevant?

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen

@Frank JHM Poell De werking is nog steeds hetzelfde. Lege waarde bij P05007 wordt nog steed aangeleverd. In de Self-Serviceformulieren en gebruikersprofielen hebben we nu wel expliciet de waarde op N (Niet gezet) om aanleveringen te voorkomen echter feitelijk is het nog steed fout als P05007 leeg is en deze dan toch wordt aangeleverd.