Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Betaald en Onbetaald Ouderschapsverlof splitsen over twee kortingscodes (HCB4-I-8)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Betaald en Onbetaald ( Ouderschaps ) Verlof splitsen over twee kortingscodes met daarbij de mogelijkheid om van verhaal van de werkgeverspremies op alleen het Onbetaalde Verlof. Momenteel is geen samenloop van deze twee verlofsoorten mogelijk.

Binnen onze organisatie hebben medewerkers bedacht om Betaald en Onbetaald Ouderschapsverlof gezamenlijk gelijktijdig op te nemen.

Momenteel is gelijktijdige opname van Betaald Ouderschapsverlof en Onbetaald ( Ouderschaps ) Verlof niet in Beaufort / Gemal te realiseren.

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Helemaal mee eens!

Wij hebben dit nu op de volgende wijze opgelost:

Onbetaald ouderschapsverlof: via code P00468 (% korting ouderschapsverlof) in combinatie met code P02527 (ouderschapsverlof pensioenpremie).

Betaald ouderschapsverlof: berekend kortingsbedrag (incl. VT) negatief inbrengen via code P01301 (korting onbetaald verlof).

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hoe wordt er dan omgegaan met het verrekenen van de werkgeverspremies voor Pensioen e.d. voor de duur van het onbetaalde verlof, als dit langer duurt dan drie maanden ( CAR - UWO )

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dit wordt aangestuurd met code P02527, waarde 3 (Werknemer betaalt ook werkgeversdeel op basis van het % korting).

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Misschien dat ik er een eigen call voor indien, maar ik zou graag zien dat de registratie van betaald ouderschapsverlof op met 2 codes opgegeven moet worden. Eentje voor het aantal uur en eentje voor het doorbetalingspercentage. Die laatste namelijk is, bij ons (MBO), namelijk niet statisch waardoor het percentage dat je nu met HR Code 6350 vast legt feitelijk niks zegt over het aantal uur dat iemand heeft opgenomen.

Dit is erg hinderlijk wanneer voor het maken van netto inzet rapportages wanneer je het verlof niet ook nog eens vast legt bij de verlofregistratie.