Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Functie 160220 Controleren salarismutaties wn uitbreiden met rubriekcode

door karl Wegner
Status: In onderzoek

Er ontbreekt in deze functie dat je een keuze kunt maken om alleen een bepaalde rubriekcode te controleren. Maandelijks hebben wij een grote import van indirecte mutaties uit ons roosterpakket. Iets van 70.000 indirecte mutaties. We zijn al genoodzaakt om deze functie buiten kantoortijden te draaien ivm blauwe schermen en foutmeldingen als deze procedure na verloop van tijd daarmee wordt afgesloten. Een uitbreiding om een rubriekcode op te geven zal ontzettend kunnen helpen bij het uitvoeren van deze functie bij zo'n groot aantal indirecte mutaties. De performance is slecht van deze functie en daar heb ik al een tijd lang een call voor open staan bij de Servicedesk.

Tevens ook al een wens ingediend om deze functie in de batch te kunnen draaien, aangezien deze functie bij ons meer dan 8 uur draait bij zo'n groot aantal indirecte mutaties in één keer te controleren. Zit je ook nog met het herstarten van de servers aan de kant van Raet na 00:00 uur. Hierdoor wordt deze procedure, als deze nog loopt, afgesloten en kan je weer opnieuw beginnen.

2 Opmerkingen
door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: In onderzoek

Beste @karl Wegner de selectie obv rubriekcode hebben we in de release van 2022-12 uitgeleverd.

Wat betreft het kunnen draaien van de controlefunctie in batch loopt een onderzoek naar de impact. Afhankelijk van deze impact en het draagvlak bij overige klanten gaan we hier mogelijk mee aan de slag.

door Frank JHM Poell

Hallo @karl Wegner 

Het in batch kunnen draaien is onderzocht en we hebben dit topic op de backlog geplaatst. Ik kan nog geen oplevertermijn afgeven, maar zodra er meer concreets bekend is zullen we dat communiceren.