Mijn Communities
Help
harraldfredrixeleos
CONTRIBUTOR **

HR Core per rol aangeven of het eindgebruiker of professionalgebruiker is

door harraldfredrixeleos
Status: Nieuw

In HR Core kun je nu alleen een rol opgeven. Voor Mijn Youforce en Self Service is het van belang dat je kunt aangeven of het een eindgebruiker is of professional gebruiker. In Youforce kan een persoon medewerker zijn, manager en HR Adviseur. Nu wordt zowel de MGR rol als de HRM rol gezien als eindgebruiker en gekopeld aan het YF account, waaraan het dienstverband is gekoppeld. In Self Service besaat een verschil tussen eindgebruiker en PSA gebruiker (consequenties voor dialogen met gebruikerstype en rubrieken op formulieren kolommen weergave PSA/AK en weergave mdw/mgr

2 Opmerkingen
Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

@harraldfredrixeleos 

 

Het zou dat gelijk mooi zijn, als de professional dan doorkomt bij PSA gebruikers.

AngelaHeins1_0-1702279461504.png

 

Ellen van Rijckevorsel
CONTRIBUTOR ***
door Ellen van Rijckevorsel

Beste Harrald,

Het kan zijn dat ik jouw vraag verkeerd interpreteer, maar wij lossen het als volgt op:

  • Gebruikers met een professional account maken wij aan met voornaam en achternaam. Op deze manier zijn zij te onderscheiden van de 'medewerker' accounts die bestaan uit voorletters en achternaam.
  • In HR Core hebben wij op het medewerker scherm een vrij veld toegevoegd waarin wij het IC nummer vastleggen. Periodiek maken wij een kruisvergelijk tussen het useroverzicht en met een rapportage waarin wij de medewerkercode, dienstverbandindicatie en het IC nummer (vrije veld) hebben staan. Zo controleren wij of er personen zijn met een IC account, die inmiddels uit dienst zijn
  • In HR Core hebben wij voor sommige rollen een professional variant en een 'medewerker' variant bijv. Salarisadministratie (professional) en Salarisadministratie. Aan het professional account wordt de 'professional' rol gekoppeld en daarmee heeft hij/zij toegang tot HR Core en ziet in Self Service alle bedrijven. Aan het medewerker account wordt de 'medewerker' variant gekoppeld. Daarmee heeft hij/zij geen toegang tot HR Core en ziet in Self Service alleen de bedrijven waarvoor hij/zij bevoegd is. Ook zijn met dit account velden op formulieren in Self Service zichtbaar die met de de 'medewerker' variant niet zichtbaar zijn.