Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Het te verjaren verlof afronden conform de geldende verlofrechten

door marjavanderkolk
Status: In onderzoek

In het verlofoverzicht wordt bij de berekening van verjaring het te vervallen verlof niet afgerond. Als gevolg hiervan ontstaat een verschil in het overzicht dat bij de medewerker getoond wordt. Dit veroorzaakt een verwarrend overzicht omdat het bij de rechten wel wordt afgerond maar bij te vervallen niet.

Zou hierin uniformiteit toegepast kunnen worden, ook omdat in de toekomst verlof in de app getoond zal gaan worden en dan dus ook verschillen ontstaan. 

Zie hieronder het voorbeeld:

2023-03-20_afronding verjaring 1.jpg

 

 

5 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@marjavanderkolk 

Bij ons wordt het verlof niet afgerond. Daarom mag vervallen verlof bij ons niet worden afgerond. Je stelt dit zelf in in de verlofsoortregeling:

GeaBussinkVeerbeek_0-1683112869792.png

Het lijkt mij eerder een fout in de programmering van het berekenen van het 'te vervallen verlof' dat er geen rekening wordt gehouden met de instelling 'Afronden' in de verlofsoortregeling. Heb je een melding ingeschoten in 4Me?

 

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Gea Bussink-Veerbeek 

Ik heb inderdaad eerst een call aangemaakt, duurde even voor er duidelijkheid was maar uiteindelijk gaan ze dit 'nog' niet aanpassen, was technisch nogal lastig is wat ik ervan begreep. Ik kreeg de tip om het als idee aan te maken. Vandaar 😉 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor dit idee.

We gaan een analyse uitvoeren om de afronding methodiek ook in dit geval toe te passen. De prioriteit van deze wens wordt vervolgens bepaald op de het draagvlak voor deze wens op basis van het aantal kudo's.

door Frank JHM Poell

Hoi @marjavanderkolk, de berekeningen inzake het te vervallen verlof maken gebruik van niet afgeronde waarden. Dit om een zo zuiver mogelijke situatie voor de werknemer te verkrijgen en om te voorkomen dat er niet teveel of juist te weinig komt te vervallen.

Door de waarden -wat betreft weergave- afgerond te tonen kan mogelijk tot verwarring leiden? De gebruiker/medewerker ziet dan immers aantallen die kunnen afwijken van hetgeen daadwerkelijk komt te vervallen. 

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Frank JHM Poell wij werken nu eenmaal met afgerond verlof. 

Door dat het te vervallen aantal uren niet wordt afgerond krijg je een beetje vreemd verschil. Zie voorbeeld hieronder.

marjavanderkolk_0-1708589349698.png

In feite maakt het niet uit want op het moment dat het vervalt vervalt het gehele budget wat er op de betreffende datum verjaard. Maar voor duidelijkheid in het overzicht is het jammer dat er een ander aantal uren (niet afgerond) wordt getoond dan het aantal uren van hun recht (wel afgerond).