Mijn Communities
Help

P15013 opnemen in profielen

door Paul Wevers - Gemeente EHV
Status: Afgewezen

Met de introductie van P15013 wordt het probleem van de medewerkers met dubbele dienstverbanden opgelost, echter bij het gebruiken van de profielen in HRcore is het niet mogelijk deze rubriek op te nemen. Hiervoor moet dus voor een standaard waarde een handmatige actie gedaan worden.

 

Wij zouden ook graag persoonsrubrieken in de profielen willen opnemen.

20 Opmerkingen
cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

Jammer dat het niet via profielen kan worden vastgelegd dat is foutgevoelig (iedere salarisadministrateur dient er dan aan te denken bv. voor het opvoeren van een RVU of bij een normale werknemer die eerst een PNIL heeft gehad in de voorgaande kalenderjaren en die opgevoerd dient te worden met een nieuw personeelsnummer aangezien het BSN niet vastgelegd was).

 

Het zou inderdaad fijn wezen als P15013 bij de profielen toegevoegd kan worden binnen Beaufort. Cindy

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

Helemaal mee eens, zou in de profielen opgenomen moeten kunnen worden.

MWildenborg
CONTRIBUTOR ***
door MWildenborg

Goedemorgen, ook ik stuit op dit probleem.

Graag zou ik P15013 opnemen in de verschillende profielen die wij gebruiken.

Conny de Hooge
CONTRIBUTOR **
door Conny de Hooge

Voor mij hetzelfde. Lijkt me noodzakelijk dat de P15013 opgenomen kan worden in de profielen.

Gerda Woldring
CONTRIBUTOR ***
door Gerda Woldring

Voor mij ook hetzelfde. Wil de rubriek ook opnemen in profielen.

Jans_BP
CONTRIBUTOR **
door Jans_BP (Bijgewerkt ‎24-02-2022 12:46 door Jans_BP )

Hier ook hetzelfde. Ben benieuwd naar de reactie van Visma. Ik ga ook een supportvraag indienen bij de Servicedesk.

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Voor mij ook. Wil de rubriek kunnen opnemen in de profielen

Svanbenthem
CONTRIBUTOR **
door Svanbenthem

Dit geldt ook voor ons.

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Jans_BP Ik heb ook al een melding gemaakt en kreeg het volgende antwoord terug:

 

Het is niet mogelijk om de P15013 op te nemen in het profiel omdat de rubriek de gegevenssoort Persoon heeft. De profielen kunnen alleen rubrieken met de gegevenssoort DV bevatten.

 

Omdat P15013 op PS niveau wordt vastgelegd, hoeft dit gegeven niet meer voor elk DV te worden vastgelegd. Bij elk nieuw DV zal de bestaande waarde op PS niveau worden overgenomen.

 

Dit betekent dat uitsluitend in de volgende gevallen rubriek P015013 gemuteerd hoeft te worden:

 

(1) Bij invoer van een geheel nieuwe medewerker waarbij er dus nog geen persoonsgegevens in BO4 aanwezig zijn.
(2) In een situatie waarbij de (bestaande) medewerker géén inlog op de Portal heeft, maar dit wél moet gaan krijgen.

 

De situatie waarin de (bestaande) medewerker een inlog op de Portal heeft, maar dit niét meer van toepassing moet zijn, wordt nog niet door de Portal ondersteund obv P15013. Oftewel nadat de medewerker is aangeleverd door de rubriek P15013 met waarde J, zorgt de P15013 met waarde N niet voor verwijdering.

 

De rubriek P1503 kan worden toegevoegd aan een eigen venster van de persoonsgegevens zodat bij het opvoeren van een nieuwe medewerker de juiste waarde kan worden gemuteerd. Indien mogelijk is een andere optie de rubriek aanleveren via Selfservice.

Jans_BP
CONTRIBUTOR **
door Jans_BP

@Paul Wevers - Gemeente EHV 

 

Beste Paul,

 

Bedankt voor je reactie. Uit je laatste alinea maak ik op dat het toch mogelijk moet zijn de P15013 toe te voegen aan een formulier, zolang dat maar van formuliertype NW (Nieuwe Werknemer) is. Maar ook bij een formulier van dat type verschijnt de rubriek niet in de lijst met beschikbare rubrieken.

 

Ben dus nog steeds benieuwd wat ik dan verkeerd doe c.q. niet snap. Ik wacht ook nog even de reactie van Visma af. Hierin hadden ze wat mij betreft wel wat duidelijker mogen zijn.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bas Jans

door Paul Wevers - Gemeente EHV

@Jans_BP 

In HRSS geeft het geen probleem, maar wel in de profielen in HRcore.

RobZuethof
CHAMPION **
door RobZuethof

@Paul Wevers - Gemeente EHV  Heb jij wel weer een incidentele export van de rubriekentabel uit beaufort gedraaid en is beaufort helemaal bijgewerkt? Rubriek zou dan gewoon in HRSS moeten staan.

AJBoon
CONTRIBUTOR **
door AJBoon

Beste @RobZuethof , het gaat niet om Self Service, want daar is deze rubriek gewoon met een standaardwaarde vast te leggen in het formulier Nieuwe werknemer. Het gaat om de profielen in HR Core, wanneer besloten wordt de medewerker handmatig in Beaufort vast te leggen.

Walter Hol
CONTRIBUTOR ***
door Walter Hol

Voor de gebruikers die nieuwe medewerkers nog opvoeren in Beaufort blijft het  natuurlijk een gemis dat deze nieuwe rubriek niet in de Beaufort profielen opgenomen kan worden. Wat eventueel wel kan is deze rubriek als verplichte beaufort rubriek aan te merken in functie "verplichte rubrieken", functienummer 210007 en in de procedure Nieuwe medewerker de functie Controle persoonsgegevens, functienummer 160010 toe te voegen. 

 

Dan signaleert beaufort tenminste nog dat het verplichte veld niet gevuld is. 

Driezorg-Hans
CONTRIBUTOR *
door Driezorg-Hans

Ik zou graag een rubriek willen op persoonsniveau dat de medewerker een actief dienstverband heeft (automatisch gevuld vanuit Beaufort). Hiermee kun je dan in formulieren aansturen of P15013 op Ja of Nee moet blijven.

Dit is dan vervolgens ook erg handig om bijvoorbeeld het e-mailadres werk op te kunnen schonen. Bij een nieuw dienstverband wil ik dat de medewerker op zijn privémail mailing voor het nieuwe dienstverband ontvangt. Dit kan niet als er nog een werk e-mailadres is gevuld.

Ria van Dijk1
CONTRIBUTOR ***
door Ria van Dijk1

Inderdaad deze rubriek P15013 moet kunnen worden opgenomen in de profielen van HR Beaufort

Timo van Son - AAG
CONTRIBUTOR ***
door Timo van Son - AAG

Sluit mij hier graag bij aan. 

 

robzijlmans
CONTRIBUTOR **
door robzijlmans

Graag mogelijk maken dat dergelijke rubriek voor de vaste medewerkers standaard gevuld wordt

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Niet ingepland

Hartelijk dank voor dit idee.

Technisch is het echter niet mogelijk om Persoons rubrieken op te nemen in profielen.  Daarnaast hoeft P15013 doordat deze nu op persoonsniveau wordt vastgelegd, veel minder te worden gemuteerd dan voorheen P05013 op dienstverband niveau. 

Meer informatie hierover is te lezen in het antwoord van Paul Wevers op 24 februari 2022.

 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen