Mijn Communities
Help
vroom
CHAMPION **

PI0007 (aantal weken ouderschapsverlof) aanpassen naar lengte 3

door vroom
Status: Afgewezen

Helaas heeft de rubriek PI0007 op dit moment lengte 2. Daarmee komen we in de problemen omdat je bij bijvoorbeeld 4 uur per week al snel meer dan 99 weken onbetaald ouderschapsverlof kan opnemen. 

 

Is het mogelijk deze rubriek in de eerstvolgende release uit te breiden naar lengte 3 zodat er meer dan 99 weken geregistreerd kunnen worden?

5 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Wij vullen het aantal weken in dat verbruikt wordt van het recht ouderschapsverlof - niet het aantal weken waarover dat wordt uitgesmeerd met opname. Dus volstaan 2 tekens.

vroom
CHAMPION **
door vroom

Het is duidelijk dat er meerdere scenario's mogelijk zijn waarin die rubriek gebruikt moet kunnen worden.

Maar dat kan nu niet, althans niet in het scenario wat wij nu hebben ingericht.

Misschien onhandig dat we er nu pas achter komen.

Maar dat neemt niet weg dat die flexibiliteit wel handig zou zijn, denk ik.
Dus als er geen belemmeringen zijn om de lengte van de rubriek uit te breiden naar 3, dan zie ik dat graag gebeuren.

 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: In onderzoek

@vroom Hartelijk dank voor dit idee, we nemen deze aanpassing in onderzoek.

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen
Beste @vroom 
Deze rubriek heeft een andere doel dan dat jij voor ogen hebt. Zoals je weet kan iemand nooit 99 weken (of meer) ouderschapsverlof hebben, dat is altijd maximaal 26.
Als je wilt vastleggen over hoeveel weken de medewerker het verlof denkt te gaan uitspreiden, is het wellicht raadzamer om  hier een eigen rubriek voor aan te maken. Als dat geen voldoende alternatief is zou je contact kunnen opnemen met de servicedesk, dan kunnen we eventueel een XML aanleveren met daarin deze specifieke wijziging voor jullie.
 
vroom
CHAMPION **
door vroom

Hallo Frank,

Wat je aangeeft is duidelijk. En je voorstel is ondertussen uitgevoerd.  Ik had er een call voor aangemaakt en die is opgelost. Wij hebben dus een XML ingelezen en daarna was dit opgelost. 
Maar de melding van de servicedesk was dat de PI0007 al langere tijd op 3 posities staat en dat andere klanten hier dus geen probleem mee zouden moeten hebben

Dan weet je dat.