Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Periodieken toekennen alleen aan arbeidsrelaties die gelinkt zijn aan Gemal (HCB4-I-55)

door Anonymous
Status: In onderzoek

Binnen je organisatie wil je zo snel mogelijk inzicht hebben wie er in de (nabije) toekomst in dienst komt. Met name voor het rooster- en planningsproces is dat uiteraard belangrijk. Daarom probeer je nieuwe medewerkers zo snel mogelijk in Beaufort te krijgen. Dergelijke dienstverbanden worden vaak op een arbeidsrelatie geplaatst die nog geen connectie hebben met Gemal. De rest van de velden zijn via het HR Self Service proces al geheel gevuld. Echter, bij het toebedelen van de periodieken gaat het mis. Medewerkers krijgen bij het proces Toekennen periodieke verhoging meteen een periodiek erbij. leuk voor de medewerker, minder voor de baas.

De wens: periodieken mogen alleen toegekend worden aan arbeidsrelaties die gekoppeld zijn aan Gemal.

(Ik ken de Workarounds als blokkeren en geen periodiek opgeven, maar beschouw dit niet als een oplossing)

10 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Uitsluiten niet betaalde arbeidsrelaties bij periodieke verhoging Merged

Bij de procedure "Toekennen periodieke verhoging" in beaufort worden standaard alle arbeidsrelaties meegenomen in dit proces en op het verslag gepresenteerd. Aangezien wij een grote lijst met vrijwilligers, detachering, freelancer en andere externen in beaufort hebben staan is het verslag elke maand onnodig lang.

Je kunt dit ondervangen door alleen de arbeidsrelaties op te geven die meegenomen moeten worden bij het uitvoeren van de procedure. De lijst met arbeidsrelaties is in ons geval redelijk lang waardoor dit een foutgevoelige handeling is.

Mooier zou zijn wanneer beaufort standaard de niet betaalde arbeidsrelaties uitsluit van dit proces.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bij ons staan iets van 4500 vrijwilligers geregistreerd binnen Beaufort. Deze groep hebben wij op een andere opdrachtgevernummer geregistreerd staan. Bij het afroepen van de procedure Toekennen periodieke verhoging selecteren wij deze opdrachtgever niet.

Zou een oplossing kunnen zijn, maar ik onderschrijf de wens en heb deze ook gevoted.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Overigens indien je in het scherm Salaris bijivoorbeeld bij soort loner kiest voor Uurloner nominaal en bij nominaal uurloon 0,- euro registreert, dan komen deze groep medewerkers niet meer op het verslag voor.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Als de maand periodieke verhoging niet gevuld wordt, komen ze volgens mij ook niet op het verslag.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het is en blijft een beetje raar: medewerkers wil je zo snel mogelijk in Beaufort hebben om ze aan te kunnen leveren aan aanpalende applicaties als roostersystemen, enz. Dan geef je ze een arbeidsrelatie mee die niet refereert aan Gemal (= geen betaling). Bij het toekennen van de periodieke verhoging worden dergelijke werknemers wel meegenomen, terwijl ze deze maand niet in Gemal terecht komen. Werknemers blij, want een extra periodiek, maar de salarisadministratie is daar minder blij mee want er moet gecorrigeerd worden.

 

Ik ondersteun dus van harte het idee: geen periodieke verhoging toekennen aan arbeidsrelaties die niet Gemal gerelateerd zijn.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De functie "Toekennen periodieke verhoging" kent een aantal selectiemogelijkheden. Een daarvan is selectie op 'Soort arbeidsrelatie'. Arbeidsrelaties zonder koppeling met Gemal kunnen hiermee buiten de selectie worden gelaten.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De functie "Toekennen periodieke verhoging" kent een aantal selectiemogelijkheden. Een daarvan is selectie op 'Soort arbeidsrelatie'. Arbeidsrelaties zonder koppeling met Gemal kunnen hiermee buiten de selectie worden gehouden.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Goeie tip Klaas, warvoor dank, maar we blijven nu in het cirkeltje zitten dat Beaufort 'nu eenmaal zo werkt'. De wens die hier leeft is dat Beaufort niet Gemal gerelateerde arbeidsrelaties niet mee neemt in het proces. Is dat mogelijk of niet?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik zie dat dit idee er al staat...oeps: https://raetideas.ideas.aha.io/ideas/HCB4-I-31

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

De oplossing die wij met Self Service aanbieden is om het veld 'Periode laatst genoten periodiek' P00836 al te vullen bij de indiensttreding (eventueel via een stukje Javascript, op basis van de maand en het jaar van indiensttreding). Zo kunnen medewerkers op voorhand worden geregistreerd en vervolgens ontvangen zij géén onbedoelde periodieke verhoging.