Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Proefberekening voor verjaring verlofrechten (HCB4-I-152)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Voor de medewerkers (maar ook niet voor HR) is op dit moment niet  inzichtelijk wanneer verlofuren gaan vervallen. Hier krijgen we binnen de organisatie veel vragen over. Medewerkers willen weten welke verlofuren ze nog moeten opnemen in een jaar, voordat deze gaan vervallen per 1 januari. Is hier een overzicht voor te bouwen (bijvoorbeeld kopie verjaring verlofrechten op peildatum, maar dan zonder daadwerkelijke afboeking), dan wel een handige rapportage? 

7 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Ik heb in reportbuilder bijgevoegd rapport gebouwd om inzichtelijk te maken bij welke medewerkers wettelijk verlof komt te vervallen. Misschien kun je hier iets mee.

Te vervallen wettelijk verlof.rdl

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hartelijk bedankt voor de rapportage. De berekening die jullie hanteren is anders dan bij ons, maar deze is aanpasbaar. Inmiddels zelf ook zo'n soort rapportage gebouwd, maar deze is vollediger dan die van mij, dus ga zeker jouw rapport gebruiken. 

Wij hebben echter ook bovenwettelijk verlof, wat na 5 jaar vervalt. Het zou handig zijn als hier een standaardrapportage voor beschikbaar zou komen, waarbij het overzicht is wat wanneer gaat vervallen. Het handigst zou ook zijn, als dit voor medewerkers via Self Service zelf inzichtelijk is, i.p.v. de foutieve kolommen die nu beschikbaar zijn. Nu moeten op basis van de rapportages medewerkers aangeschreven worden door P&O, i.p.v. dat medewerkers zelf actief kunnen kijken en actie kunnen ondernemen op verlof dat gaat vervallen.  

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik heb op de andere vraag over verjaring gereageerd in deze community. Helemaal mee eens dat  de medewerker moet worden ontzorgd. Dus in deze graag actie!

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Heb je dit rapport omgebouwd met die 5 jaar termijn? Wij hebben dit namelijk ook voor bovenwettelijk, maar lukt mij niet om het rapport goed te krijgen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Is het ook mogelijk om op de verlofkaart in Self Service duidelijk te presenteren wanneer welke uren komen te vervallen. Nu is dat voor de medewerker niet inzichtelijk en weten zij niet welke uren zij het eerst op moeten nemen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dus al met al zeer verwarrend voor de medewerker. En onder andere daarvoor is Self Service ontstaan. Ontzorgen. [emoticon:c4563cd7d5574777a71c318021cbbcc8]

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Een aanvulling hierop. Wanneer een medewerker Buitengewoon verlof opneemt (Andere verlofsoort) komt er in de kolom 'Huidig saldo' een negatief getal te staan.

pastedimage1635760594775v1.png