Mijn Communities
Help
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Roltoewijzing uitbreiden met rolgroepen

door FBB Zorgboog
Status: Nieuw

Nu Visma steeds meer aanstuurt op autorisatie middels roltoewijzing vanuit HR Core Beaufort zou ik willen pleiten voor het toevoegen van rolgroepen in HR Core Beaufort. Nu moet je de medewerkers (bijv van de salarisadministratie) ieder apart koppelen aan de OE's. Gevolg is dat er een lange en in mijn ogen onoverzichtelijke lijst met roltoewijzingen ontstaat. 

Wanneer je gebruik zou kunnen maken van rolgroepen dan hoef je in geval van bijv een afdeling enkel de medewerker aan de juiste rolgroep(en) te koppelen en vervolgens de groep aan de OE's.

 

Krijgt iemand een andere rol, dan hoef je die medewerker alleen maar uit de ene groep te halen en toe te voegen aan een andere groep. Nu moet je de oude roltoewijzing van die medewerker per OE voorzien van een einddatum of volledig verwijderen. Maar wij bewaren de historische roltoewijzing en dus gebruiken wij een einddatum ipv het verwijderen van een roltoewijzing.

10 Opmerkingen
Petra Koenders
CONTRIBUTOR ***
door Petra Koenders

Een heel goed idee! Dat zien wij nu ook gebeuren.

Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***
door Marjan Arends Elker

Inderdaad volgens mij ook een goed idee

 

Mocht hier over nagedacht moeten worden zou ik graag meedenken en ik denk @FBB Zorgboog en @Petra Koenders ook vast wel

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@FBB Zorgboog Goed idee. Zou een mooie verbetering zijn!

Marcel Bouman
CHAMPION **
door Marcel Bouman

Goed idee. Dan zou het wel zo moeten zijn dat er én rolgroepen mogelijk zijn, én dat er nog steeds rollen voor individuele medewerkers kunnen worden vastgelegd.

 

Daarnaast zou het al een stukje inzichtelijker worden als in Beaufort de ruimte wat beter wordt benut en er niet slechts 5 regels zichtbaar zijn waardoor je blijft scrollen:

MarcelBouman_1-1698227618781.png

 

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Marcel Bouman mee eens, zowel gebruik van (individuele) rollen als van rolgroepen moet mogelijk zijn. 

En binnen Beaufort beter gebruik maken van de schermgrootte  is in alle schermen zeer wenselijk 😁

door Harrald Fredrix Amersfoort

Tevens daarbij aan kunnen geven of de rol eindgebruiker of professional is (met name voor Self Service van belang). Nu ben je altijd eindgebruiker.

Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

@Marcel Bouman en @Harrald Fredrix Amersfoort,

 

Helemaal mee eens! 

ZGV-Louis
CHAMPION *
door ZGV-Louis

Mee eens.

TvanOudenaarden
CHAMPION *
door TvanOudenaarden

Mee eens! Ook met het idee om het schermpje in beaufort wat groter te maken.

Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

Mee eens!