Mijn Communities
Help
Natalja Klavers
CONTRIBUTOR ***

Rubriek P01014 Woonadres - straatnaam uitbreiden van 24 naar 25 of meer posities

door Natalja Klavers
Status: Alternatief aanwezig

Woonadres - straatnaam van medewerker is Margaretha Roosenboomlaan. Deze past niet in de huidige lengte van deze rubriek. Kan lengte van deze rubriek aangepast worden?

4 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Hoi @Natalja Klavers,

 

In overleg met mijn collega expert van HR Core Beaufort Online geef ik dit idee de status ''alternatief aanwezig''. Want toevallig heb ik mij verdiept in dit onderwerp. En ik krijg altijd een binnenpretje als ik dit uitleg.

 

Gemeenten in Nederland kunnen inderdaad straatnamen bedenken met meer dan 24 tekens.  Zo bestaat bijvoorbeeld de straatnaam ' Laan van de landinrichtingscommisie Duiven-Westervoort'.  Deze heeft postcode 6922KZ en huisnummer 1.

 

Maar de Nederlandse heeft gelukkig ook een norm afgesproken, de zogenaamde NEN 5825 norm (hier te vinden). Eigenlijk komt het er op neer dat veel systemen, ook van de overheid/Belastingdienst etc. niet kunnen omgaan met meer dan 24 tekens. Dus iedere straatnaam in Nederland heeft ook een officiele afgekorte naam met 24 tekens.

 

Je kunt voor jouw voorbeeld (Margaretha Roosenboomlaan) in het officiele BAG-register de wettelijk voorgeschreven 'verkorte schrijfwijze' vinden. 

RemcoteRonde_0-1701961489224.png

 

 

Gelukkig hebben we binnen Youforce super handig opgelost. Als je vandaag de dag gebruikt maakt van ''adres wijzigen'' (zowel bruikbaar via de app als Mijn Youforce) dan wordt automatisch de officiele verkorte schrijfwijze gebruikt. Vul maar eens in de Youforce app 6922KZ en huisnummer 1 in.

Natalja Klavers
CONTRIBUTOR ***
door Natalja Klavers

Dank je wel @Remco te Ronde voor het uitzoekwerk. We gaan de officiële verkorte naam gebruiken. 

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***
door Carola de Vries1

Handig te weten!  Ook dat het in Mijn Youforce en de App meegenomen is. 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig