Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Toevoegen rubriek P12323 Indicatie fiscaal woonland toevoegen aan profielen in Beaufort (HCB4-I-129)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Om nieuwe medewerkers in te voeren in Beaufort zijn er diverse "Profielen aangemaakt". I.v.m de nieuwe fiscale rekenregels in 2019 komt er een nieuwe rubriekcode bij namelijk P12323 Ind. fiscaal woonland. Nu heb ik geprobeerd om deze rubriek toe te voegen aan deze profielen. Het lukt echter niet om deze rubriekcode toe te voegen omdat deze betrekking heeft op de gegevensoort PS. Ik heb een call aangemaakt bij Raet om te vragen om deze rubriekcode alsnog op te nemen in de profielen. Op dit moment doen ze dit niet omdat ze niet weten wat de consequenties hiervan zijn.

Door het niet opnemen in de profielen moeten we nu bij iedere nieuwe medewerker die in dienst komt de P12323 Ind. fiscaal woonland handmatig vullen. Ook doet zich dit voor bij adres wijzigingen van buitenland naar Nederland en van Nederland naar buitenland. Deze werkwijze is nogal foutgevoelig en kan uiteindelijk gevolgen hebben bij het berekenen van de loonheffing.

We zouden dus graag zien dat Raet deze rubriekcode opneemt in de profielen.

 

 

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

De profielen in Beaufort zijn van het type DV of ZG en niet PS. Daar zal het probleem liggen, want de rubriek mag volgens de rubriekgegevens wel vastgelegd worden in de profielen.

Begrijp ik hieruit dat je geen HR Self Service gebruikt? Voor mij is dat de meest logische plaats om een defaultwaarde vast te leggen bij de adresformulieren.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

We maken gebruik van HR Self Service. Echter nieuwe indiensttredingen gaan niet via selfservice maar worden rechtstreeks ingevoerd in Beaufort.