Mijn Communities
Help
Sita Wennekes
CHAMPION *

Uitbreiden van log roltoewijzing mutaties in systeemmutaties

door Sita Wennekes
Status: Nieuw

Nieuwsbericht van Visma:

Onlangs hebben we de functionaliteit met betrekking tot vastlegging van roltoewijzingen uitgebreid. Door het toegenomen gebruik hiervan en daarmee de kans op foutjes in de vastlegging van de roltoewijzingen, is het gewenst dat de roltoewijzing mutaties worden vastgelegd in de systeemmutaties. Op basis van die logging kan worden nagegaan wie welke wijziging op welk moment heeft doorgevoerd.
 
Hoe
Roltoewijzing mutaties worden vanaf nu gelogd in de systeemmutaties. Het opvragen van de mutaties kan via de functie 100026 Raadplegen systeemmutaties met behulp van de bullet 'Overig'.
 
Ik mis in dit overzicht het p-nummer en de naam van de persoon waar de rol aan is toegekend. Kan deze informatie worden toegevoegd aan het overzicht?
1 Opmerking
cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Sita Wennekes Ten eerste een hele mooie toevoeging dat er nu een log wordt bijgehouden van roltoewijzing. Het personeelsnummer staat achter PS bij 'Identificatie'. Maar ik heb liever een apart veld dat je ook op personeelsnummer kan zoeken wat, wanneer en door wie wat is gewijzigd. Je dient nu per code te zoeken wat er is gewijzigd.

 

cvanstijn_0-1705329100421.png

En als je zoekt via 'Overzicht systeemmutaties' (wat ik zelf wat handiger vind want hier zie je gelijk wat er is gemuteerd en door wie en per welke datum, alleen niet voor wie) krijg je onderstaande, je kunt niet zien voor welke persoon wat is toegevoegd of is beeindigd (en ja er is bekend dat we geen roltoewijzing in de toekomst kunnen vullen, dus onderstaande klopt niet, wel jammer dat je dan een datum in de toekomst kunt opgeven) :

 

Een personeelsnummer en naam voor wie de wijziging geldt zou een mooie toevoeging wezen.

 

cvanstijn_1-1705329641450.png