Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Veld identity beschikbaar maken voor koppeling gebruikersbeheer (HCB4-I-186)

door Anonymous
Status: Afgewezen

In Youforce vullen wij het veld identity ten behoeve van XSSO bij een gebruiker via portaalbeheer.
Initieel in bulk met XSSO export/import. Zodra er een zakelijk e-mailadres bekend is voor een nieuwe medewerker of een wijziging wordt deze ingelezen in Beaufort
De identity vullen is een handmatige actie. 

Kan er niet een veld identity worden toegevoegd in Beaufort die ook meeloopt in de export gebruikersbeheer?

5 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: HCB4-I-186
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Voeren jullie dit handmatig in, of maken jullie gebruik van een CSV bestand? Wij doen dit laatste. i.c.m. een rapport vanuit Impromptu. Dit heb ik zelf geoptimaliseerd m.b.v. een aantal macro's. Hierdoor heb ik het weten te reduceren tot max 2 minuten per dag.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

gebruik nu periodiek de optie groepsgewijs netwerknamen opvoeren waarbij je kiest voor [alleen gebruikers zonder identity]. Vervolgens ook aanvullen vanuit overzicht impomptu op basis van HR Persoonsnummer. 

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor dit idee.

We zijn intern aan het bekijken of en eventueel in welke vorm we hier in kunnen ondersteunen.

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen

Uit de analyse is gebleken dat de impact van deze wijziging helaas te groot is. De huidige export ondersteunt sowieso maximaal Identities van maximaal 20 karakters. In de huidige praktijk is dit vaak te kort. Ondersteuning van meer karakters vereist de overgang naar een geheel ander exportmechanisme.

 

Voor Beaufort Online gebruikers is er echter wel een alternatief in het gebruik van de IAM API. Hiermee kan de Identity worden gevuld.