Mijn Communities
Help
Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***

Veldgrootte eigen rubrieken 50 --> 249

door Provincie Gelderland (Bijgewerkt ‎26-09-2022 09:28 door Provincie Gelderland )
Status: Afgewezen

Een tekst rubriek mag maximaal 50 tekens zijn, zou dit niet naar bijvoorbeeld 249 kunnen? Dan komt het tenminste overeen met een tekstblok in self service.  Nu moet je 5 rubrieken aanmaken en met javascript de data erin plaatsen, dat is omslachtig en inefficiënt. 

8 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

De rubriek eigen naam heeft maar 25 karakters en dat kan/mag/wil men ook niet aanpassen aangezien er een mogelijkheid bestaat dat er externe systemen problemen met zouden kunnen krijgen. Het wordt niet onderzocht, maar meteen gezegt: dit gaat waarschijnlijk problemen opleveren.

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***
door Provincie Gelderland

Ik bedoel dat als je de datatype tekststring selecteert, mag deze een lengte van maximaal 50 tekens hebben.

ProvincieGelderland_0-1664179677960.png

Staat los van de rubrieknaam / omschrijving.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

sorry eigen naam = geboortenaam

Raymond_de_Rozario_0-1664179995956.png

 

Kijk ook maar naar deze melding

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

En deze melding

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***
door Provincie Gelderland

Klopt, die melding heb ik gezien, maar het gaat in de door aan jouw gerefereerde melding om P rubrieken en die zijn 'speciaal', in dit geval zou het gaan om eigen rubrieken.

Bedankt voor het meedenken.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Wij hebben een Mantoux formulier. Hier moesten 3 opmerking regels worden geplaatst, aangezien 1 onvoldoende bleek te zijn. 

Raymond_de_Rozario_0-1664180745643.png

Hier kreeg ik onderstaand antwoord:

 

Raymond_de_Rozario_1-1664180915197.png

 

Provincie Gelderland
CONTRIBUTOR ***
door Provincie Gelderland (Bijgewerkt ‎10-10-2022 15:47 door Provincie Gelderland )

Misschien nog voor anderen handig.

Om het tekstblok voor de gebruiker 1 veld te laten lijken. Heb ik 5 rubrieken aangemaakt, grootte 50,50,50,50,40.

Met javascript staat in de pre-bewerking van het tekstblok het volgende:

return(v_E02020#+v_E02022#+v_E02024#+v_E02026#+v_E02028#);

In de genoemde rubrieken staat als volgt:

Eerste rubriek: 

var A = v_A00001[220]#.substr(0,50);
return(A);

Tweede rubriek:

var B = v_A00001[220]#.substr(50,50);
if (v_A00001[220]#.length > 50)
{
return(B);
}

Enz.. Steeds 50 ophogen.

Laatste '5de' rubriek:

var E = v_A00001[220]#.substr(200,40);
if (v_A00001[220]#.length > 200)
{
return(E);
}

 

Het 'if' statement is nodig, omdat anders het laatste teken wordt overgenomen als het info veld minder tekens bevat dan benodigd is  om de rubriek te vullen. Zelf even testen 😉 

Bovenstaande zorgt ervoor dat tekst uit het tekstblok opgeknipt wordt over de 5 rubrieken en weer samengevoegd wordt bij weergave.

 

Blijft natuurlijk omslachtig, gewoon veldgrootte 240 minimaal zou stuk eenvoudiger zijn, max 50 tekens klinkt als een database uit de oudheid 🙂

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen

@Provincie Gelderland Bedankt voor dit idee. Helaas is het niet zonder meer mogelijk om de lengte aan te passen. Dit enerzijds om redenen waar @Raymond_de_Rozario ook aan refereert mbt datamodelwijzigingen, maar anderzijds ook met name qua bestandslayout van DPIA100. Dit positiegebonden bestandsformaat wordt door vele partijen gebruikt voor het importeren van indirecte mutaties waardoor deze allemaal hun exportfunctionaliteit zouden moeten aanpassen.