Mijn Communities
Help
Walter Hol
CHAMPION *

Vervaldatum meegeven bij verlofrechtmutatie

door Walter Hol
Status: In onderzoek

Met alle toekenningen van verlofsoorten als geboorteverlof en ouderschapsverlof is het heel erg gewenst dat je bij het toekennen van verlofrechtmutaties ook een optie hebt om de vervaldatum van dat verlof mee te geven en deze mee te nemen in de functie verjaring verlofrechten.

4 Opmerkingen
LiesvH
CONTRIBUTOR *
door LiesvH

@Walter Hol Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit op dit moment dan oplossen. Wij zijn net gestart met Youforce en zijn op zoek naar een manier om de vervaldata te borgen.

Walter Hol
CHAMPION *
door Walter Hol

@LiesvH Wij hebben nu op verschillende momenten actieve signaleringen (naar een workflow met formulier verlofrechtmutatie) gemaakt voor de HR administratie.

Die moet op dat moment beoordelen wat er met het verlof gedaan moet worden. En bij resterend saldo een verlofrechtmutatie doorvoeren waarbij saldo wordt afgeboekt (Aanvullend geboorteverlof) of wordt overgeheveld naar bijvoorbeeld onbetaald ouderschapsverlof of CAO ouderschapsverlof.

Dus bij aanvullend geboorteverlof een half jaar na geboortedatum, bij wettelijk betaald ouderschapsverlof een jaar na geboortedatum. 

LiesvH
CONTRIBUTOR *
door LiesvH

@Walter Hol Oké duidelijk! Bedankt voor je reactie.

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Walter Hol, dank voor deze wens. 

De ouderschapsverloffunctionaliteit heeft onze aandacht waarbij we stapsgewijs op basis van gebruikersinput verbeteringen doorvoeren. Zo wordt op dit moment gewerkt aan verlofpotjes 'per kind' en wordt de HRSS best practice daar ook op aangepast. Daarna denken we aan verbeteringen ihkv berekening % doorbetaling en mogelijk ook qua vervaldatum.

Wat dat laatste betreft kan ik echter nog een expliciete toezegging dan wel oplevertermijn geven.