Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Verwijderen vervallen schalen/anciëniteiten

door karl Wegner (Bijgewerkt ‎11-05-2023 11:35 door karl Wegner )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Nav het kennisartikel van 30-12-2022 mbt dit onderwerp heb ik het volgende idee.

 

Ook wij lopen hier tegen aan als grote instelling, met inmiddels meer dan 80.000 dienstverbanden in onze database van HR Core Online Beaufort.

 

Het is voor ons niet te doen om vervallen schalen of anciëniteiten te verwijderen door op dienstverbandniveau een andere waarde te muteren etc. Tevens als je bij een medewerker uit dienst het scherm Salaris wilt raadplegen, dan wil je daar wel de juiste inschaling zien wat op dat moment van toepassing was of deze nu vervallen is of niet. Nu is het wel zo dat de historie van deze twee rubrieken denk ik wel in tact blijft, maar dat is omslachtig, ook in rapportages.

 

Mijn idee is om binnen de salarisregeling, in ons geval 38, bij elke schaal en anciëniteit een filterboxje krijgt waarmee je de schaal of anciëniteit inactief kan zetten, zodat deze niet meer zichtbaar is en te selecteren in het scherm Salaris (en garantiesalaris). Dit werkt ook al zo bij organisatorische afdelingen, kostenplaatsen- en de functietabel. Als de export vanuit HR Core Beaufort naar HRSS dan alleen de actieve schalen en anciëniteiten doorgeeft, dan is het meteen in HRSS ook goed geregeld.

Nu hebben we het binnen HRSS afgevangen door een scriptje en de waarschuwingstekst als een vervallen anciëniteit wordt gekozen. Men kan deze vervallen anciëniteit nog wel steeds selecteren en dat is ook het geval in HR Core Beaufort. Dat hebben we liever niet.

 

Kan mijn idee niet de oplossing zijn voor dit probleem? Het mooie is natuurlijk dat Visma | Raet bij een nieuwe gewijzigde salarisregeling al standaard schalen en anciëniteiten inactief zet. Hoeven wij het niet meer te doen:-)

 

 

2 Opmerkingen
door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: In onderzoek

Hallo @karl Wegner bedankt voor dit idee! We zien de toegevoegde waarde van deze wens ook en zullen een onderzoek naar impact/haalbaarheid starten. In eerste instantie gericht op een oplossing zonder datamodelwijzigingen, mochten er echter wel datamodelwijzigingen benodigd zijn heeft dit helaas wel impact op de doorlooptijd van oplevering.

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Inmiddels is het onderzoek afgerond en hebben we in beeld wat de benodigde wijzigingen in dit kader zijn.  Dit topic zal tzt worden ingepland waarbij de verdere communicatie via de releasenotes zal plaatsvinden.