om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
In dit vorige idee werd door @Jeroen de Vree1 gevraagd of er kan worden gekeken naar de veldgrootte van rubriek P00301. Hierin werd in eerste instantie door @Frank JHM Poell op geantwoord dat dit een grote impact zou hebben op het datamodel en dan met name voor de in huis klanten. Een week later krijgt de melding de status afgewezen, zonder reden erbij.
Op dit moment heeft het veld een grootte van 25 posities. Er zijn binnen onze organisatie meer dan genoeg medewerkers die de grens van 25 posities bijna aanraken of er echt precies opzitten. Ook zijn er medewerkers die over deze grens heen gaan. De laatste heeft een geboortenaam van 34 posities. Dankzij de maximale grootte van dit veld en ons IAM systeem wat de medewerkersgegevens doorstuurt naar de verschillende systemen, staat deze medewerker nu met een onvolledige achternaam en e-mail adres in alle programma's.
Deze medewerker heeft dan toevallig een deftige meerdelige geboorte naam. Maar er zijn ook veel mensen met een buitenlandse naam die "last" hebben van een meer dan lange achternaam.
Ik kan mij voorstellen dat het verkleinen van het veld gevolgen heeft en dat je dan dataverlies krijgt, maar wat is de impact om het veld groter te maken? Ik denk dat een grootte van 50 posities meer dan genoeg moet zijn.
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.