Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Vraag aan organisaties met meerdere opdrachtgevers in Beaufort: persoonsgegevens, hoe hou je ze geautoriseerd? (HCB4-I-96)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Hoe gaan de organisaties die meerdere opdrachtgevers in Beaufort hebben met de persoonsgegevens?

Ik denk dan aan de volgende mogelijkheden waarbij het 'mis' kan gaan:

1. Gebruik Impromptu: zonder toevoeging van een dienstverbandgegeven, zie je alle persoonsgegevens (van alle opdrachtgevers) uit de database.

2. Gebruik Arbeidsgehandicaptenscherm in Beaufort: dit is ook gebaseerd op de persoonsgegevens, maar in tegenstelling tot persoonsgegevens zelf, is het gegeven AG niet te koppelen aan een Dienstverband (DV). Iedereen die toegang heeft tot het Arbeidsgehandicaptenscherm, kan iedereen oproepen uit de database en via Gerelateerde gegevens de nodige persoonsgegevens van alle opdrachtgevers inzien.

 

Persoonssloten doorvoeren behoort tot de opties, maar is erg bewerkelijk en kent geen rubriekcode (dus niet via Self Service automatisch toe te kennen). Toekennen gebeurt op basis van persoonsgegevens en daarin is het lastig onderscheid tussen de verschillende opdrachtgevers te maken.

Een andere optie is in ieder geval het Arbeidsgehandicaptenscherm te sluiten en raadpleging via RVM te laten lopen (= alleen eigen werknemers). Een geclassificeerde medewerker muteert de data in Beaufort.


Maar dan staat het gevalletje Impromptu nog open.

Ik hoor graag hoe andere organisaties dit oplossen/gaan oplossen/of ook zoekend zijn naar oplossingen.

 

Ariejan Boon
Carante Groep

3 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ten aanzien van het op kunnen vragen van alle personen in Beaufort de tip om in de betreffende procedure (in dit voorbeeld het arbeidsgehandicaptenscherm) bij de initialisatiestap niet Selectie persoon, maar Selectie dienstverband te gebruiken. Hierdoor wordt de autorisatie op organisatorische eenheid (weer) toegepast en krijgt de gebruiker alleen de personen/dienstverbanden te zien waarvoor hij/zij geautoriseerd is. De gegevenssoort van de rubrieken kun je gewoon op AG laten staan.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Als ik in beaufort een procedure maak met gegevenstype AG dan is het alleen maar mogelijk om initialiserende stap 701004 Selecteren arbeidsgehandicapt te kiezen

Als ik een procedure maak met als initialiserende stap DV  en ik probeer als vervolgstap 164025 Onderhouden arbeidsgehandicapt te kiezen dan is dat niet mogelijk

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Allereerst excuses voor de late reactie.

Het klopt dat het gegevenstype AG niet gehangen kan worden aan DV. AG is eenzelfde type als PS. Ik heb het zelfs met sql geprobeerd te forceren, maar ook dat biedt geen soelaas. 

 

Mocht MCV Zuiderhoek nog andere opties hebben, dan hoor ik het graag 😉

Ariejan Boon
Carante Groep