Mijn Communities
Help
jolandazwier
CHAMPION *

Vragenuurtje 'Releasenote HR Core Beaufort'

door jolandazwier
Status: In onderzoek

Ik loop regelmatig tegen onduidelijkheden aan in de releasenotes. Is het mogelijk, om net als bij Youforce Reporter' en wekelijks (of maandelijks) vragenuurtje te doen met uitleg en de mogelijkheid om vragen te stellen?

11 Opmerkingen
ArianneB
CHAMPION ***
door ArianneB

Goeie en dan ook voor Payroll, want soms is het voor de normale mens niet te volgen.

Monique_Kolthof
CONTRIBUTOR **
door Monique_Kolthof

Ook hier doe ik graag aan mee, net als Payroll.

door Frank JHM Poell

Hoi @jolandazwier , @ArianneB en @Monique_Kolthof , interessant idee!

Kunnen jullie in dit kader aangeven tegen wat voor soort onduidelijkheden jullie in de release notes aanlopen?

Monique_Kolthof
CONTRIBUTOR **
door Monique_Kolthof

@Frank JHM Poell 

Voor nu heb ik bijv. samen met Functioneel Beheer Loyalis (vanuit de releasenotes januari 2025) ingericht, maar ik zie niets terug in de proefproductie. Waarom is dat en dien je dit altijd ook in te richten? Je dient zoveel stappen te doen in een aanpassing, dat het zo snel een foutje is gemaakt of ergens niet aan gedacht wordt. Vooral als je nog niet zo lang met You Force werkt en dan is zo'n vragenuurtje met dit soort vragen misschien wel een hele fijne oplossing, omdat je dan kunt sparren met elkaar hierover en jullie in een teams-sessie misschien de stappen kunnen laten zien misschien waardoor dit voor de toekomst weer makkelijker is. 

jolandazwier
CHAMPION *
door jolandazwier

@Frank JHM Poell dat is eigenlijk per releasenote en behandelde onderwerpen verschillend. Meestal is niet duidelijk waarom, waar en welke actie je nou precies moet nemen en of de actie ook voor onze instellingen geldt. (Online klanten hoeven niet altijd alle acties te doen.)

Het zou prettig zijn om rechtstreeks je vragen te kunnen stellen en uitleg te krijgen over de behandelde onderwerpen en welke stappen je precies wel (of niet) moet nemen. 

ArianneB
CHAMPION ***
door ArianneB

Neem bijv de maand januari waarin er heel veel verandert is en moest worden bij ABP en Loyalis aanlevering en gewijzigde uitvoercodes.

Machtigingen moesten aangepast worden, maar ook andere in-en uitvoercodes op verschillende plekken etc.

Het is een heel gedoe geweest om alles bij elkaar te sprokkelen, heel vaak overlezen voor het duidelijk was.

Het zou al helpen als er bijv een stappenplan geleverd zou worden ipv alleen een lap tekst. Zo weet je zeker dat je niks kan missen.

En als er dan een mogelijkheid is voor een vragenuurtje omtrent dit soort grote wijzigingen zou dat zeker helpen.

czootjes
CONTRIBUTOR **
door czootjes

Vragen uurtje over de hele releasenota bijvoorbeeld elke maand, vinden wij ook fijn als organisatie

door Frank JHM Poell

Met initieel de focus op HR Core Beaufort: zou het al toegevoegde waarde hebben als we binnen het forum per maand een topic 'Vragen mbt de releasenotes release 2025-XX' openen waar de vragen kunnen worden gesteld en we die uiteraard proberen te beantwoorden?

jolandazwier
CHAMPION *
door jolandazwier

@Frank JHM Poell dat zou denk ik al helpen. Alhoewel ik me afvraag of het niet teveel typewerk wordt en weer een beetje 'te technisch verhaal' van jullie kant. Mijn voorkeur zou toch naar een mondeling overleg gaan, maar dit is het uitproberen waard.

door Frank JHM Poell

Goedemiddag @jolandazwier inderdaad het proberen waard!

Ik zal bij het publiceren van de releasenotes een forumtopic 'Vragen releasenotes 2025-03' starten en hier in de releasenotes zelf ook aan refereren. In die gevallen (bv significante functionele wijzigingen) waarbij het alsnog nodig is om online vragen te beantwoorden, kan dat uiteraard 'adhoc'  geregeld worden.

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: In onderzoek