Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Zichtbaar maken wie wanneer welke wijzigingen in autorisaties hebben doorgevoerd (PRG-I-208)

door Anonymous
Status: Realisatie onwaarschijnlijk
Wanneer wij als applicatiebeheerder wijzigingen in personele gegevens doorvoeren dan wordt dit vastgelegd en kunnen we het terugzien via raadplegen systeemmutaties.

Kunnen we ook ergens raadplegen door wie en wanneer er wijzigingen in de autorisaties zijn gedaan? Denk aan wijzigingen in de organisatiestructuur en de diverse tabellen zoals functie, beroep, kostenplaats etc. We willen dit graag borgen in ons autorisatiebeleid van Beaufort Online.

9 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: PRG-I-208
door Evert van Manen
Status changed to: Status: Nieuw

was eerder als wens bij Gemal opgevoerd en bij dezen verhuisd naar Bo4

door Willemien Boersema

Voor ons als FB beheer van Visma Youserve zou dit ook heel fijn zijn om terug te kunnen zien wie wat gewijzigd heeft in de autorisatie voor de rollen en ook voor het wijzigen van OE's. 

Ab Stoffer
VISMA
door Ab Stoffer

Helemaal mee eens. 

hendrikgef
VISMA
door hendrikgef

Sluit ik mij volledig bij aan.

Stanley
VISMA
door Stanley

Helemaal goed!

Conny de Hooge
CONTRIBUTOR **
door Conny de Hooge

Mee eens!

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hartelijk dank voor dit idee.

Wat is de relatie tussen het loggen van inrichtingswijzigingen en jullie autorisatiebeleid?  Want het autorisatiedeel kan vanzelfsprekend al toegepast worden op de diverse inrichtingsfuncties, OE tabel en dergelijke middels gebruikersgroepen en functieautorisatie.

 

Deze wens heeft grote impact op de applicatie. Denk hierbij aan de benodigde datamodelwijzigingen en een nieuw mechanisme waarmee feitelijk alle inrichtingswijzigingen gelogd zouden moeten gaan worden. Op korte termijn gaan we hier helaas niet aan toekomen door andere prioriteiten. Wel zullen we dit idee meenemen in de analyse van toekomstige ontwikkelingen.

 

AJBoon
CONTRIBUTOR **
door AJBoon

Ik dacht in eerste instantie dat bedoeld werd een logging om te kunnen zien wie er geautoriseerd is in Beaufort: door wie is diegene geautoriseerd, vanaf wanneer tot wanneer, welke gebruikersgroep.

Bij elke controle wordt hierom gevraagd.

 

Wordt dat niet gelogd dan is de volgende vraag?

 

Euh, zover ik weet niet....

 

Als die logging eenmaal is vastgelegd, kun je meteen door naar de stap die topic-starter als idee aangaf: wie heeft welke verandering doorgevoerd in Beaufort?