Mijn Communities
Help
Fer Krotwaar
CONTRIBUTOR **

aansturing P02989 "afdrukken uit Specificatie Manager" op dienstverbandnummer

door Fer Krotwaar
Status: Nieuw

Hierbij de wens om P02989 "afdrukken salarisspecificatie/jaaropgaaf uit Specificatie Manager" aan te sturen op dienstverbandnummer zoals dit ook het geval is/was bij P02993.

 

P02993 werkt nu door naar ALLE dienstverbandnummers, zowel in- als uitdienst.

Dit is niet wenselijk.

 

2 Opmerkingen
cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Fer Krotwaar Ik had hiervoor een call aangemaakt bij Visma|Raet en kreeg onderstaand antwoord. Het betreft dus klanten die de salarisspecificaties samenvoegen en dat het daar dus in het verleden fout is gegaan. Maar wij voegen de salarisspecificaties niet samen en hebben hier dus last van dat dit niet op dienstverbandniveau gevuld kan worden.

 

Wij hebben alleen heel veel werknemers die verschillende dienstverbanden hebben. We hebben de nieuwe code eerst voor iedereen gevuld die dit jaar uit dienst was gegaan voor de maand juni 2024. Maar wij hebben nu veels te veel salarisspecificaties op papier ontvangen (ook voor dienstverbanden die dan nu nog in dienst zijn) en hebben nu de keuze gemaakt om niemand meer een geprinte salarisspecificatie/jaaropgaaf te sturen.  Het is helaas niet anders. Ik lees uit onderstaande ook niet dat Visma|Raet van plan is om alsnog anders mogelijk een aparte code aan te maken op dienstverbandniveau zodat wij er geen last van hebben.

 

Antwoord Visma|Raet:

 

de omzetting van dienstverbandniveau is een bewuste aanpassing, om bij het samenvoegen van stroken van verschillende dienstverbanden hierbij conflicten te voorkomen. Daarom is de "nieuwe" invoercode juist een code op persoonsniveau, waarbij je dus aanstuurt dat alle stroken/jaaropgaven in het printbestand worden opgenomen, of geen van de stroken, en er niet op dienstverbandniveau een verschillende keuze kan worden gemaakt.

Fer Krotwaar
CONTRIBUTOR **
door Fer Krotwaar

@cvanstijn, Dank voor je reactie.

 

Bij ons dus exact hetzelfde.

We moeten nu intern gaan bespreken wat wijsheid is, de salarisspecificatie/jaaropgaaf wel of niet afdrukken.

 

Wat betreft het antwoord van Visma/Raet: ik heb vorige week een call ingediend met de vraag P02989 aan te sturen op dienstverbandnummer. Reactie van Visma/Raet was dat dit niet valt aan te sturen. Ik zou hiervoor een wens kunnen indienen.