Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

rubriek uit dienst LA/UPA (YOU-I-202)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Ik zie dat de rubriek bij stagiaires grijs is en dus niet gemuteerd kan worden. Ik zou dat ook graag bewerkstelligd zien bij alle niet salarisverw. arbeidsrelaties. Kan dit bewerkstelligd worden of kunt u ervoor zorgen dat we dit zelf kunnen inregelen?

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-202
door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen

Hallo, hartelijk dank voor dit idee. 

Het betreffende gegeven is onder een aantal randvoorwaarden (opgelegd vanuit wetgeving ) al dan niet uitgegrijsd.

Deze voorwaarden zijn terug te vinden in de helptekst 'In en uitdienst', voor het gemak zie hieronder:

 

Over het tabblad Uitdienstgegevens
Als het dienstverband van een werknemer afloopt, legt u op dit tabblad de uitdienstgegevens vast bij uit dienst treden.
  • In het veld Uit dienst legt u de datum vast waarop de werknemer uit dienst gaat. In de salarisverwerker is dit de laatste dag waarover salaris wordt berekend.
  • In het veld Reden legt u de reden van het ontslag vast.
  • In het veld Uit dienst LA/UPA legt u de reden uit dienst vast ten behoeve van de loonaangifte en pensioenfonds. Dit gegeven is verplicht als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
  • - Code soort inkomstenverhouding (P00893) = 11, 13 of 15
  •  EN
  • - Code aard arbeidsverhouding (P02268) = 01, 04, 06, 07, 10, 11, 18, 21, 22, 23, 24, 79, 81, 82 or 83
  •  EN
  • - Datum uit dienst (P00830) of Datum uit dienst loonaangifte (P02941) is gevuld.
Als Code aard arbeidsverhouding (P02268) is ongelijk aan 18 of 83 dan Reden uit dienst LA/UPA (P00850) mag niet de waarde 50 of 51 bevatten en dan melding.
Reden uit dienst LA/UPA 50/51 mag alleen in combinatie met Aard arbeidsverhouding 18/83. Bij dienstverbanden waarvoor bovenstaande niet geldt, zal het gegeven Reden uit dienst LA/UPA een 'alleen lezen' karakter krijgen en kan er geen waarde worden vastgelegd. Een eventueel gevulde waarde wordt leeggemaakt en leidt tot een lege salarismutatie naar Payroll Gemal.

 

Als de betreffende dienstverbanden zonder salarisverwerking hier niet aan voldoen zal het gegeven uitgegrijsd zijn.

 

Gezien het aantal reacties op deze wens zullen we hier vooralsnog geen gevolg aan geven.